رییس سازمان آب و برق خوزستان:
رییس سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در تابستان از نظر تأمين آب و برق به شدت با مشكل مواجه خواهيم شد، گفت: از نظر هيدرولوژيكی می توان گفت که در 19 سال گذشته تا کنون استان خوزستان در خشكسالی به سر می برد .
کد خبر: ۵۶۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴ 18 February 2018

محمدرضا شمسایی در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت صنعت برق خوزستان و آمادگی برای تابستان ۹۷ که امروز 29 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: عمده توليد برق آبی استان خوزستان از سدهای دز و كارون است و در حال حاضر شاهد بدترين شرايط خشكسالی در اين دو حوضه هستيم .

وی افزود: در حال حاضر يك ميليارد و 360 ميليون متر مكعب آب در تمام مخازن استان وجود دارد كه از اين ميزان رقم ناچيزی مربوط به سدهای كارون و دز است. بقيه سدهای استان تنها 370 مگاوات ظرفيت منصوبه توليد برق دارند و از اين رو بايد گفت وضعيت توليد برق بحرانی است .

رییس سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان در حوزه های توليد برق و مصرف آب، در پايين دست رودخانه های كارون و دز قرار دارد و ديگر رودخانه ها نیز نقش بسيار ناچيزی در توليد برق و تأمين آب شرب مورد نياز دارند. به همين دليل اگر پيش بينی ها درست باشد، به نظر می رسد در تابستان از نظر تأمين آب و برق به شدت با مشكل مواجه خواهيم شد .

شمسایی عنوان کرد: برای كشت بهاره و تابستان آبی وجود ندارد و اگر شاهد بارندگی در استان نباشيم بايد فكری برای ورود انرژی برق به استان بکنیم. تابستان سال گذشته 53 روز دمای بيش از 49 درجه در استان خوزستان اتفاق افتاد كه بی سابقه بود. با اين شرايط از هم اكنون بايد برای تابستان سال آينده چاره انديشی كرد .

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: از نظر هيدرولوژيكی می توان گفت در 19 سال گذشته تا کنون در خشكسالی به سر می بريم. با توجه به این امر به نظر مي رسد که تغيير اقليم رخ داده است. در استانی كه درجه حرارت گاهی به 54 درجه سانتيگراد و در تابش مستقيم آفتاب به 67 درجه سانتیگراد می رسد، نمی توان تنها به توان نيروگاه‌های برق آبی اكتفا كرد و بايد برای شرايط اضطراری برق وارد استان کرد تا به مرور زمان اين نقص برطرف شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار