مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش شدید دید افقی در چهار شهر خوزستان به دلیل ورود توده گرد و خاک از کشور کویت خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 18 February 2018

کوروش بهادری با اشاره به وقوع گرد و غبار در برخی نقاط خوزستان از صبح امروز اظهار کرد: وزش بادهای شدیدی که سرعت آنها به 50 کیلومتر بر ساعت نیز رسید، موجب فعال شدن برخی کانون‌های داخلی گرد و غبار و وقوع پدیده گرد و غبار در برخی شهرها از جمله اهواز شد.

وی ادامه داد: صبح امروز دید افقی در اهواز به دلیل وقوع این پدیده به 500 متر رسید، اما به دلیل بارش همزمان باران، این پدیده موقت بود و اکنون وضعیت هوا در اهواز بهبود یافته است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: از ساعتی پیش فعال شدن یک کانون گرد و خاک در کشور کویت منجر به وقوع پدیده گرد و خاک در این کشور و تعطیلی پایتخت آن شد و اکنون یک توده گرد و غبار از سمت کویت در حال حرکت به سمت خوزستان است.

بهادری افزود: این توده گرد و خاک، دید افقی را در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان به شدت کاهش می‌دهد. اکنون دید افقی در شهرهای خرمشهر و آبادان به دلیل فعالیت این کانون گرد و خاک به 100 متر رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز تمام پدیده‌های هواشناسی را در خوزستان تجربه کرده‌ایم، گفت: تا اواخر امشب، بارش باران در مناطق شمالی و شرقی خوزستان و همچنین اهواز تداوم خواهد یافت. همچنین انتظار می‌رود که سامانه بارشی دیگری از روز پنجشنبه وارد خوزستان شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به بارندگی‌های شب گذشته در مناطقی از خوزستان عنوان کرد: میزان بارش‌های شب گذشته در تاراز 9 میلی‌متر، در دزفول 2.9 میلی‌متر، در شوش 2.6 میلی‌متر، در گتوند 2.2 میلی‌متر، در بستان 1.4 میلی‌متر و در اهواز 0.4 میلی‌متر اندازه‌گیری شده است. همچنین در سایر شهرها بارندگی داشته‌ایم.

بهادری تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته، تاراز با 7 درجه سانتی‌گراد و امیدیه با 31 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق خوزستان بودند. همچنین تغییرات دمای اهواز در این مدت بین 22 درجه تا 30 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار