ملی‌پوش خوزستانی فوتسال ایران با بیان این که تصمیم خداحافظی ام احساسی نیست، گفت: پیش از این که در جام ملت های آسیا شرکت کنم، تصمیم به خداحافظی گرفته بودم و هیچ موقع نیز به این اندازه مصمم نبودم.
کد خبر: ۵۶۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 18 February 2018

 فرهاد توکلی در ابتدا در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در پانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: ما بازی‌ها را خیلی خوب شروع کردیم و در مرحله گروهی با قدرت ظاهر شدیم. در حالی که فکر می‌کردیم برای رفتن به مراحل بالاتر مسیر ساده‌ای به ما خواهد خورد اما بدترین اتفاقات ممکن افتاد و در ابتدا به مصاف تایلند رفتیم و بعد از آن نیز رو در روی ازبکستان قرار گرفتیم و فینال هم با ژاپن بازی کردیم. هر سه تیم نیز از قدرت های برتر آسیا هستند.

وی در خصوص شکست ژاپن در فینال و کسب عنوان قهرمانی توسط تیم ملی ایران نیز گفت: فینال شرایط خاص خودش را داشت و باید قبول کنیم ژاپن یکی از تیم‌های بسیار خوب و قدر آسیا است. این تیم در زمان‌هایی از بازی واقعا ما را تحت فشار قرار داد اما توانستیم بازی را کنترل کنیم. یکی از نکات مثبت بازی فینال برای تیم ما این بود که در زمان‌های مناسب به گل رسیدیم. در نهایت نیز توانستیم با پیروزی در این دیدار، قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم. خدا را شکر می‌کنم که تمام تیم‌های قدر این دوره از رقابت‌ها را بردیم. فکر می‌کنم در مدت زمان حضورم در تیم ملی، این رقابت ها یکی از بهترین تورنمنت‌هایی بود که سپری کردم.

این فوتسالیست خوزستانی در پاسخ به این سوال که باتوجه به این که قصد خداحافظی از تیم ملی را داشتید، آیا در جشن قهرمانی توانستید همچون هم‌تیمی‌هایتان به شادی بپردازید؟ گفت: من هم مانند سایر بازیکنان در جشن قهرمانی شرکت کردم و بسیار هم خوشحال بودم و هیچ مشکلی هم وجود نداشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث شد که شما بعد از بازی فینال با قرار دادن پستی در اینستاگرام خود، خداحافظی تان را از تیم ملی اعلام کنید؟ عنوان کرد: من از یک ماه قبل از این رقابت‌ها به دلیل مشکلات شخصی که داشتم و اکنون قابل گفتن نیست، این تصمیم را گرفته بودم. من می‌خواستم در این تورنمنت با قدرت ظاهر شوم و بعد از آن از تیم ملی خداحافظی کنم زیرا احساس می‌کردم مشکلاتی که داشتم روی انگیزه و توانایی که باید برای تیم ملی می‌گذاشتم، تاثیر گذاشته است و به همین دلیل تصمیم گرفتم که بروم تا جوان با انگیزه دیگری پیراهن مقدس تیم ملی را به تن کند.

توکلی ادامه داد: هر کسی که پیراهن مقدس تیم ملی را بپوشد باید با تمام توان و تلاش خود برای تیم موثر باشد. و من هم خوشحالم که توانستم در این سال‌ها در خدمت تیم ملی باشیم. هیچ زمانی از فوتسال توقعی نداشتم و خودم را مدعی نمی‌دانم ولی بعد از انتشار پیام خداحافظی‌ام در اینستاگرام، وقتی ابراز لطف دوستان و طرفداران فوتسال را نسبت به خودم دیدم، خوشحال شدم؛ این یعنی مسیری که در طی این چند سال در کنار بازیکنان تیم ملی طی کردم و توانستیم نتایج خوبی رقم بزنیم که البته من سهم کوچکی در آن داشتم، درست بوده است و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگر که چرا بعد از انتشار پیام خداحافظی شما، گفته شد که توکلی قصد دارد برای ادامه زندگی به خارج از کشور برود، در حالی که شما اکنون می گویید به دلیل مشکلات شخصی مجبور به خداحافظی هستید؟ گفت: متأسفانه بعد از انتشار این پیام و خداحافظی از تیم ملی، مواردی در سایت‌های مختلف عنوان شد که همگی اشتباه بودند. من تنها با آقای ناظم‌الشریعه درباره مشکلات شخصی‌ام صحبت کردم و او می‌داند هیچ کدام از صحبت‌هایی که در مورد من شد، درست نیست. این مشکلات اصلا به تیم ملی برنمی‌گردد.

این فوتسالیست خوزستانی ادامه داد: پس از صحبت با آقای ناظم‌الشریعه، او نیز ابراز ناراحتی کرد و این امید را به من داد که در حل مشکلاتم به من کمک کند. او به من لطف داشت و از من خواست که در تیم ملی بمانم و این مسیر را در کنار یکدیگر ادامه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در این مدت سکوت کرده بودید و از این که قصد خداحافظی دارید حرفی نزده بودید؟ گفت: از قبل از جام ملت‌های آسیا تا اکنون هیچ مصاحبه‌ای نداشتم و می‌خواستم که آرامش داشته باشم و از قهرمانی تیم ملی لذت ببرم. من حتی تلاش کردم آن جو مثبت بعد از قهرمانی را نیز بر هم نزنم و همراه با بازیکنان از عنوان قهرمانی‌مان خوشحال باشیم.

توکلی با بیان این‌که تصمیم خداحافظی‌ام احساسی نیست، خاطر نشان کرد: برخی دوستان فکر می‌کردند تصمیم خداحافظی من قطعی نیست و احساسی است اما من در پنج دوره فینال قهرمانی آسیا شرکت کردم و در جام جهانی و رقابت‌های دیگر نیز حضور داشته ام و فکر نمی‌کنم قهرمانی جام ملت‌های آسیا، اتفاق خیلی خاصی بود که من بخواهم بعد از کسب این عنوان احساسی فکر کنم و تصمیم به خداحافظی بگیرم. من پیش از این، تصمیم به خداحافظی گرفته بودم و هیچ موقع به این اندازه مصمم نبودم. نمی‌توان در خصوص آینده نظر داد ولی تصمیم گرفته‌ام که با پیراهن تیم‌ملی در مسابقات شرکت نکنم. من در بازی‌های باشگاهی حضور خواهم داشت و سال آینده احتمالا با یک تیم خارجی در جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کنم. برای حضور در لیگ ایران هم باید ببینم که با چه تیمی به توافق خواهم رسید.

وی ادامه داد: بعد از این که نظرات مختلف در سایت‌ها در خصوص خداحافظی من عنوان شد، تصمیم گرفتم چند روز استراحت کنم و کسب این قهرمانی را در کنار خانواده‌ام جشن بگیرم و بعد از آن یک بار کامل همه چیز را توضیح دهم و دیگر هیچ زمانی در این خصوص مصاحبه نکنم.

این فوتسالیست در ادامه نیز درباره کم و کاستی‌هایی که در فوتسال ایران وجود دارد، گفت: همیشه در سال‌هایی که من در تیم ملی بودم، یکسری مشکلات و کم و کاستی‌ها که مربوط به لباس، پاداش و اسکان می‌شوند، وجود داشته است که برخی از این مشکلات روی روحیه تیم ملی نیز تأثیر می‌گذارد. امیدوارم مسوولان فدراسیون در آینده بتوانند این مشکلات را حل کنند تا بازیکنان با تمام وجود در خدمت تیم ملی باشند.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون تا چه اندازه از فوتسال حمایت داشته است؟ عنوان کرد: خدا را شکر بعد از جام جهانی، حمایت‌ها کم کم از فوتسال بهتر و شرایط خوبی برای تیم ملی مهیا شده است. امیدوارم اتفاقات مثبتی که در حال افتادن است، ادامه داشته باشد تا بازیکنان تیم ملی در آینده، مقام‌های بهتر و در خور شان مردم ایران را کسب کنند.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که آقای کفاشیان در طی بازی‌های جام ملت‌های آسیا و در حالی که در محل مسابقات بود، به ملی‌پوشان سر نزد؟ گفت: در مدت زمانی که ما آن جا بودیم، تنها یک بار به تیم ملی سر زد و در اردوهای آماده‌سازی جام ملت‌های آسیا نیز تنها یک بار او را در آکادمی دیدیم. به هر حال از او به عنوان کسی که نماینده فوتسال ایران در AFC و همچنین رییس کمیته فوتسال ایران است، انتظار بیشتری داریم و باید بیشتر از این به تمرینات تیم ملی سر بزند و حتی باید بازی‌های لیگ را هم دنبال کند اما متاسفانه آقای کفاشیان به خاطر مشغله‌هایی که دارد، فوتسال را در اولویت‌های کاری خود قرار نداده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر که برنامه‌ریزی‌ها برای آینده تیم ملی باید به چه صورتی باشد تا این تیم رها نشود؟ خاطر نشان کرد: برنامه‌ها باید منظم و خوب باشد و اردوهای مناسبی برای تیم ملی در نظر گرفته شود. به ویژه این که باید بازی‌های در سطح بالا و کلاس جهانی برای تیم در نظر بگیرند. همان طور که اطلاع دارید اکنون تیم ملی ما جوانگرایی کرده است و بازیکنانی به تیم اضافه شده اند که از نظر تجربه در سطح پایین‌تری هستند. این بازیکنان باید با تیم‌های بزرگ، بازی و تجربه لازم را کسب کنند تا در جام جهانی به تیم ملی کمک کند. امیدوارم مسوولان حمایت کنند تا تیم ملی فوتسال در آینده افتخارآفرینی بیشتری برای مردم داشته باشد.

این فوتسالیست در ادامه گفت: جا دارد از تمام کسانی که در برهه‌ای که در تیم ملی بودم از من حمایت کردند و همچنین از باشگاه ملی حفاری و مربیانی که در این باشگاه از من حمایت داشتند، قدردانی کنم. همچنین تشکر ویژه‌ای از آقای حسن‌زاده دارم؛ او در روزهای ابتدایی حضورم در تیم ملی و باتوجه به جو سنگینی که برای من وجود داشت، به من کمک و مانند یک برادر بزرگتر راهنمایی‌ام کرد تا خودم را با شرایط وفق دهم. از آقای حسین شمس و همچنین محمد کشاورز که در چند روز گذشته نیز به من لطف داشتند و برای روحیه‌دهی با من تماس گرفتند هم قدردانی می‌کنم.

وی بیان کرد: همچنین از سیدمهدی ابطحی که در دوره‌ای که در حفاری بود و فضای زیادی به من داد و همیشه به من می‌گفت باید یک بازیکن ملی شوی و در روزهایی که به این موضوع فکر نمی‌کردم، این رویا را به من القا کرد، قدردانی می‌کنم. همچنین برای تیم ملی ایران آرزوی موفقیت دارم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: فرهاد توکلی ، فوتسال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار