ساحل ماسه ای و زیبای بندرگناوه از نقاط گردشگر پذیر این شهرستان، مدتی است به علت جولان موتورسواران با موتورهای چهارچرخ در برای مردم این منطقه و گردشگران نا ایمن شده است.
کد خبر: ۵۶۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 18 February 2018

گناوه به لحاظ برخورداری از ساحل زیبا علاوه براینکه در طول سال بویژه ماه های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان زیادی از نقاط مختلف کشور است، به مکانی گردشگرپذیر، مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان در آمده اما تسخیر شدن بیشتر نقاط اصلی و پرجاذبه کنار دریا توسط موتورهای چهارچرخ باعث ناامنی و تشویش خاطر مردم و میهمانان شده است.
ساحل گناوه که از زیباترین سواحل جنوب کشور محسوب می شود در ایام تعطیلات بیشتر نقاط آن توسط موتورهای چهارچرخ که راکبان آن افراد با سن کم است تسخیر و بدون رعایت نکات ایمنی، نظم و آرامش موجود بر این مکان تفرجگاهی را برهم می ریزند طوریکه حتی قدم زدن برای مسافران و مردم این منطقه بازی کردن برای بچه های خردسال غیرممکن می شود.
موتورهای چهارچرخ در این نقطه بدلیل نبود نظارت مستمر دستگاههای نظارتی، در سال جاری سبب شده تا اتفاقات و حوادث خطرناکی رخ دهد و منجر به آسیب بدنی و مصدومیت چندین تن شود.
حرکت های نمایشی خطرناک، رعایت نکردن نکات ایمنی و نداشتن حصار در نقاطی که موتورهای چهارچرخ اقدام به فعالیت می کنند احساس ناامنی، خطر و ترس را برای هر رهگذری که در این نقطه عبور می کند بدنبال داشته است.
درحالیکه در سال های قبل مکان های خاصی برای موتورهای چهارچرخ درنظرگرفته شده بود اما هم اینک بیشتر نقاط آن در تسخیر عده ای افرادی درآمده که از این طریق امرارمعاش می کنند.
نظارت و ساماندهی موتورهای چهارچرخ توسط دستگاهای نظارتی می تواند در برطرف کردن مشکل بوجود آمده کمک کند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: تاکنون 2 جلسه مدیریت ساحل برگزار و مصوبه هایی بویژه در ارتباط با موتورهای چهارچرخ اتخاذ که باید عملیاتی شود.
حسین امیری افزود: براساس جلسه مدیریت ساحل برای 3 باشگاه مجوز فعالیت در نقاط مختلف ساحل صادر و جانمایی شده که باید متصدیان پس از عقد قرارداد با شهرداری و با رعایت نکات ایمنی و حفاظتی مستقر شوند.
وی گفت: موتورسواری های دوچرخ بدون مجوز حق فعالیت در ساحل را ندارند و باید پایگاه دریابانی با آنان برخورد کند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گناوه اظهارکرد: موتورهای چهارچرخ اجازه تردد در معابر و خیابان های شهر را ندارند و درصورت مشاهده نیروی انتظامی باید آنان را جمع آوری کند.
رئیس شورای اسلامی شهر گناوه گفت: ساحل این بندر در طول سال بویژه روزهای پایانی هفته و تعطیلات نوروز با خیل عظیم گردشگران روبرو می شود و آنان مدت زمان حضورخود را بیشتر دراین منطقه سپری می کنند و نباید با دلهره و نگرانی از این تفرجگاه استفاده کنند.
روح الله ملک زاده افزود: در جلسه مدیریت ساحل بر ساماندهی این منطقه تاکید و تصمیم های مناسبی برای فعالیت قایق و موتورلنج های تفریحی، جت اسکی و موتورهای چهارچرخ اتخاذ که باید اجرایی شود.
وی گفت: نهادهای نظارتی باید با موتورسوارهایی که بدون مجوز در ساحل فعالیت و باعث سلب آرامش و ناامنی مردم شده اند برخورد جدی کند.
فرماندار گناوه در جلسه مدیریت ساحل این شهرستان در هفته گذشته نسبت به ساماندهی و نظارت مستمر بر موتورهای چهارچرخ توسط دستگاههای نظارتی تاکید کرده بود. 
سیدعلی پاک نژاد گفت: ساحل این بندر از ظرفیت های مهم گردشگری شهرستان است که باید محل و جایگاه امنی برای استفاده گردشگران و مردم منطقه باشد و متصدیان موتورهای چهارچرخ که درساحل این بندر فعالیت می کنند نباید این نقطه تفرجگاهی را ناامن کنند.
وی، نظارت مستمر، تعیین محدوده و نصب تابلو همراه با مشخصات را در مکان های مشخص در ساحل برای متصدیان موتورهای چهارچرخ، جت اسکی و قایق های تفریحی از دستگاه های مرتبط خواستار شد.
پاک نژاد گفت: افرادی که قصد فعالیت ودرآمدزایی از دریا و ساحل این بندر را بویژه در ایام نوروز دارند باید دارای صلاحیت و شرایط لازم از جمله گواهینامه، جلیقه، پلاک و نجات غریق باشند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار