رئیس انجمن سینمای جوانان خوزستان:
رئیس انجمن سینمای جوانان خوزستان گفت: استان خوزستان با دارا بودن ظرفیت های فراوان در بخش سینما باید یک جشنواره سینمایی بومی معتبر برای خود داشته باشد.
کد خبر: ۵۶۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹ 17 February 2018

 

خوزستان نیازمند یک جشنواره فجر بومی است

 رضا سیادت عنوان کرد: در این زمان که حال و هوای استان درگیر برگزاری جشنواره فیلم فجر است می توان به این مسئله پرداخت که استان خوزستان با دارا بودن ظرفیت های فراوان در این بخش چرا نباید یک جشنواره سینمایی بومی معتبر برای خود داشته باشد؟

سیادت تصریح کرد: خوزستان می تواند جشنواره ویژه خاص خود را داشته باشد؛ فیلم هایی در این جشنواره اکران شود که مختص فاکتورهای بومی منطقه باشد. فیلم سازان توانایی در استان مستقر هستند که از برگزاری چنین جشنواره ای استقبال خواهند کرد.

رئیس انجمن سینمای جوانان خوزستان با اشاره به اینکه کمبودهای سینما سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند، افزود: مشکل در چرخه اقتصاد سینما است. معتقدم که سینمای کوتاه دارای دو بخش هنری و تجاری است. گله‌ای که داریم و در کشور هم باید به آن توجه شود این است که سینمای کوتاه ما فروش ندارد و اگر نتواند درآمدزایی کند تا همیشه به همین شکل باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: در دوره‌ای پول و امکانات هست و فیلم ساخته می‌شود و در دوره دیگری بودجه و امکانات نیست و فیلم ساخته نمی‌شود و این هنرمندان را به سمت سفارشی کار کردن می‌برد. اگر بودجه و امکانات نباشد هنرمندان به سمت سفارشی‌سازی می‌روند و فیلم‌سازان از ماهیت آزاد فکری خود و ذات هنر که موجب آگاهی‌بخشی است و می‌تواند در فرهنگ ما تاثیرگذار باشد دور می‌مانند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار