امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه خواسته مردم خوزستان، مبارزه با فساد و تبعیض و همچنین مبارزه با ریزگردها به صورت اصولی است، گفت: نهال‌کاری مبارزه اصولی با ریزگردها نیست اما دولت گوش نمی‌دهد؛ ما از شورای امنیت ملی کشور و قوه قضائیه می خواهیم ورود کند.
کد خبر: ۵۶۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ 16 February 2018

 

خواسته مردم خوزستان مقابله اصولی با ریزگردها است

آیت‌الله محسن حیدری، امروز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه، مردم را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت: اساس تقوای الهی خوف از مقام خدا است. انسان‌ها باید همواره در حالت خوف و رجا نسبت به خداوند زندگی کنند؛ اگر خوف غلبه پیدا کرد انسان به یأس و ناامیدی می‌رسد و اگر رجا غلبه پیدا کند، انسان دچار غرور می‌شود.

وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره جایگاه حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: بزرگداشت ایام فاطمیه توسط مردم و هیات های مذهبی از مصادیق تعظیم شعائر الهی است و از برکات انقلاب اسلامی است.

آیت الله حیدری در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو گفت: سه‌شنبه اول اسفندماه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و سالروز حمله جنگنده بعثی عراق به هواپیمای مسافربری و شهادت چهل تن از بزرگان کشور از جمله حجت‌الاسلام شیخ فضل‎الله محلاتی - که نماینده امام در سپاه بود- است. به همین مناسبت این روز به نام روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شد.

اما جمعه موقت اهواز ادامه داد: لازم است اشاره کنم یکی از افتخارات روحانیت که در مکتب امام حسین(ع) تربیت شدند، این است که بیشترین آمار شهدا را نسبت به اقشار دیگر دارند و در سال‌های اخیر در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) نیز بیشترین شهدا را تقدیم کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار کرد: سوم اسفند یادآور حادثه تلخ کودتای انگلیسی رضاخان است. انگلیسی‌ها که بعد از جنگ جهانی دوم می‌خواستند بر ایران مسلط شوند، رضاخان را فرمانده جنگ کردند و در سال ۱۳۰۳ شمسی به عنوان شاه ایران و سرسلسله رژیم منحوس پهلوی تعیین شد.

آیت‌الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: ملت مسلمان ایران همان‌طور که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کرده بودند یک روز تماشایی را نشان دادند. ملت با تمام ظرفیت و بیش از سال‌های گذشته به صحنه آمدند و حرکت انقلاب را تضمین کردند.

وی با بیان اینکه ما از تشکر از مردم عاجزیم، اظهار کرد: مردم به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند، اما این به این معنا نیست که مردم از عملکرد مسئولان رضایتمند باشند. مردم نسبت به فساد و تبعیض گله‌مند هستند. این دو مسئله نابهنجاری است که در برخی دستگاه‌ها وجود دارد و برخی مسئولان بی محابا راه فساد را در پیش گرفته‌اند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: اگر بیکاری هست، اگر ندادن اولویت به نیروهای بومی وجود دارد، اگر تبعیض به خاطر عملکرد بد برخی دولت‌مردان است، اگر بنا است در این زمان در کشور رفراندومی و مراجعه به آرای عمومی صورت بگیرد باید به این خواسته مردم توجه شود و این را در شعارهای خود در ۲۲ بهمن نشان دادند. متاسفانه برخی آدرس غلط می دهند و موضوع رفراندوم را سوار کردن آن کسانی که از قطار انقلاب پیاده شدند مطرح می کنند. این بحث انحرافی است و مردم بارها تنفر خود را از فتنه گران ۸۸ اعلام کرده اند.

آیت الله حیدری ادامه داد: خواسته مردم خوزستان معلوم است و آن مبارزه با فساد و تبعیض و همچنین مبارزه با ریزگردها به صورت اصولی است. نهال‌کاری مبارزه اصولی با ریزگردها نیست. تنها راه‌حل مشکل ریزگردها برگرداندن آب منتقل شده خوزستان به جای خود است. همه کارشناسان معتقدند ده، پانزده سال پیش خبری از ریزگردها نبود. با انتقال آب خوزستان زمین‌های کشاورزی، مراتع و تالاب ها خشکیدند و منبع ریزگردها در استان عمدتاً همین‌ها بود. آب اگر در خوزستان بماند مشکلی نخواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: چرا دولت و وزارت نیرو برخلاف سیر طبیعی الهی عمل می‌کند؟ به بهانه شرب، اما برای مصارف دیگر. این خلاف قانون، شرع و انصاف است.

وی خاطرنشان کرد: ریزگردها فقط مشکل خوزستان نیست. چنان که وقتی ریزگردها آمد مسئولان گفتند 700هزار بشکه نفت استخراج نشد، ضررش به همه ملت ایران است. این ریزگردها به استان‌های دیگر هم سرایت کرده است و تنها راه‌حل آن آب است. اما دولت گوش نمی‌دهد. ما از شورای امنیت کشور و قوه قضائیه می خواهیم ورود کند چراکه دارد جرم اتفاق می‌افتد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: نماز جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار