دبیر هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان:
دبیر هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان گفت: بیش از هزار بیمار خاص و دیابتی به‌صورت رسمی و مستمر و بالغ‌بر 300 هزار بیمار هم به اشکال مختلف تحت حمایت هیئت بیماران خاص استان قرار دارند.
کد خبر: ۵۶۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰ 15 February 2018

هوشنگ محمدیان اظهار کرد: در دو سال گذشته و با در نظر گرفتن ملاک‌هایی مثل فعالیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های درمانی، ورزشی و تعداد مدال‌های کشوری، هیئت استان خوزستان موفق شد 2 بار پیاپی به‌عنوان برترین هیئت کشور شناخته شود.

وی عنوان کرد: جدای از دو هیئت مستقل آبادان و خرمشهر در حال حاضر حدود ۲۰ هیئت فعال در شهرستان‌های مختلف استان تأسیس و مشغول به فعالیت هستند و هرکدام برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و معرفی کار خود در طول سال برنامه‌های متنوع اجتماعی ازجمله جشنواره‌های غذا و شیرینی محلی و سنتی برگزار می‌کنند.

دبیر هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان با اشاره به اینکه این هیئت هم‌اکنون 9 گروه بیماری‌های همو دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، ام‌اس، اوتیسم، دیابت، ای بی و سرطانی‌ها را تحت حمایت خود دارد، گفت: بیشترین گروه بیماری مربوط به بیماری دیابت است که در حال حاضر و طبق آمار وزارت بهداشت حدود 7 درصد جامعه ما جز بیماران دیابتی هستند و نزدیک به 6 درصد از جامعه هم در معرض دیابت قرار دارند.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر بیش از هزار بیمار به‌صورت رسمی تحت حمایت کامل قرار دارند و بیش از 3 هزار نفر هم برای برنامه‌های آموزشی در سامانه ثبت‌شده‌اند، البته به‌صورت غیرمستقیم و با اشکال مختلف بالغ‌بر 300 هزار بیمار خاص و دیابتی در استان تحت حمایت‌ هیئت بیماران خاص قرار‌ دارند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: بیماران خاص ، دیابت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار