مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: حدود60درصد از جامعه هدف استان خوزستان را زنان سرپرست خانوار یعنی حدود60هزار نفرتشکیل می دهند.
کد خبر: ۵۶۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶ 15 February 2018

مرتضی موصلی پیش از ظهر امروز در همایش حقوق شهروندی خوزستان که در محل سالن همایش شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) حدود 101 هزار خانوار تحت پوشش وجود دارد که در شرایطی قرار داشتند که نیاز به ورود کمیته امداد بود.

وی افزود: پس از ابلاغ منشور حقوق شهروندی ستادی اعم از کارگزاران درون‌سازمانی و نخبگان و اساتید دانشگاه در کمیته امداد تشکیل و ابعادی از حقوق شهروندی در جامعه هدف دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بابیان اینکه توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار ازجمله سیاست‌های حقوق شهروندی است که در دستور کار قرار گرفت، گفت: حدود 60 درصد از جامعه هدف استان خوزستان را زنان سرپرست خانوار یعنی حدود 60 هزار نفر تشکیل می‌دهند.

وی توجه ویژه به مناطق محروم را یکی از دیگر از سیاست‌های حقوق شهروندی موردتوجه کمیته امداد برشمرد و افزود: در این مناطق به دنبال کاهش نابرابری‌ها بودیم تا آنجایی که شخص استاندار برای محقق شدن این منظور در صعب‌العبورترین مناطق حاضر می‌شد.

موصلی بابیان اینکه خوزستان یکی از 3 استان برتر در توسعه اشتغال است، گفت: فراهم کردن اشتغال شایسته به‌عنوان یک راهبرد اساسی با توجه با ظرفیت‌های موجود نیز در دستور کار جدی نیز قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در دهه ماه امسال حدود 88 میلیارد تومان به کمیته امداد خوزستان تخصیص داده شد که موفق شدیم این مبلغ را جذب کنیم که این اعتبار یکی از بالاترین مبالغ جذب‌شده در سطح کشور بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بابیان اینکه 6 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: در بحث وام مسکن نیز یک هزار و 480 خانوار کمیته امداد در دستور کار قرار گرفتند.

وی گفت: به‌منظور برخورداری از دادخواهی عادلانه خانواده کمیته امداد با همکاری دستگاه قضا 150 وکیل نیکوکار جهت پیگیری پرونده‌های قضایی شناسایی شد.

موصلی کودکان بازمانده از تحصیل، باسواد کردن زنان خانوار و پیگیری تحصیلات فرزندان خانواده‌های تحت پوشش تا مقطع ارشد را ازجمله آیتم‌های موردتوجه و پیگیری کمیته امداد در حوزه آموزش است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار