رییس حوزه هنری خوزستان از برگزاری هفته فرهنگی با حضور هنرمندان کشور کویت در این استان خبر داد و گفت: این برنامه هفته آینده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 14 February 2018

حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی اظهار کرد: حوزه هنری خوزستان در راستای عمق بخشی به ارتباطات بین دو ملت دوست و برادر ایران و کویت اقدام به برگزاری هفته فرهنگی با حضور هنرمندان کشور کویت کرده که در هفته آینده برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: عمده هدف برگزاری این هفته فرهنگی، برقراری ارتباط صمیمانه بین هنرمندان دو کشور، استفاده از ظرفیت هنری برای انتقال فرهنگ و هنر انقلابی و ارایه این فرهنگ از زبان هنرمندانی است که مهمان کشور ما خواهد شد.

رییس حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: آن چه امروز در فضای رسانه‌ای در مورد کشور ایران گفته می‌شود گاهی خائنانه و ناجوانمردانه است و برعلیه کشور و نظام ما القای ترس و شبهه می‌کنند.

وی تاکید کرد: هنرمندان سفیران صلح و مهربانی هستند و می‌توانند با ارتباط و تعلق خاطری که بین آنها و عموم مردم ایجاد می‌شود، به خاطر روح لطیف و هنرمندانه اهل هنر، این مسایل را به مردم منتقل کنند که ایران در عین اقتدار و عزت، جزیره ثبات و آرامش است و همه ارکان معیشت، زندگی، سلامت و صلابت در کشور ما فراهم بوده و مردم در رفاه نسبی خوبی به سر می‌برند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: انقلاب در تعهد و شعارهای خود خوب عمل کرده و همه حوزه‌ها موفق و فعال هستند و حوزه هنر هم در نگاه ملت هنردوست و هنرپرور ایران جایگاه عظیمی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این برنامه‌ها بتواند به ارتباط هر چه بیشتر دو ملت و دو جامعه‌ای که اشتراک نظرهای زیادی هم در حوزه مذهب و هم در حوزه جغرافیا دارند، بینجامد و از آن جا که برادران عرب ما، یکی از اقوام بسیار پرافتخار خوزستان و ایران عزیز را تشکیل می‌دهند، این ارتباطات زبانی و گفتمان‌ها میان مردم با هنرمندان کویتی، ارتباط خوب و تاثیرگذاری خواهد بود.

رییس حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی خوبی که برای حضور هنرمندان کویتی در این هفته فرهنگی در استان خوزستان صورت گرفته، هم شناخت بهتری از هنر کویت و هم شناخت خوبی از هنرمندان خودمان ایجاد کنیم.

وی برگزاری ورک‌شاپ‌ها و برنامه‌های آموزشی و گفتمانی در دانشگاه‌های اهواز، برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان، بازدید از نقاط مهم و خاص اهواز هم در حوزه معماری، مذهبی و فرهنگی و... را از جمله برنامه‌های این هفته فرهنگی بیان کرد.

طباطبایی با بیان این که سه روز از این برنامه را شیراز خواهیم رفت و با همکاری حوزه هنری استان فارس برنامه‌هایی را برای مهمانان کویتی برگزار می‌کنیم اضافه کرد: باید بهترین ظرفیت را ایجاد و از آنها استفاده شود.

وی ادامه داد: بنا است در جشنواره‌هایی که حوزه هنری می‌خواهد در آینده برگزار کند بخش بین‌المللی را اضافه کنیم و این برنامه را طلیعه این حرکت‌ها در نظر گرفتیم و با تعاملات و تفاهمات خوبی که در سطح منطقه‌ای چهار استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس صورت گرفته کارهای مشترکی انجام دهیم که سفر ما به شیراز یکی از آنها است.

او تاکید کرد: ما این نشست‌ها را نشست‌های دیپلماتیک معروف سیاسی نمی‌دانیم بلکه این دیپلماسی هنری و فرهنگی است چراکه معتقدیم انقلاب اسلامی عنصر فرهنگی است و باید از طریق فرهنگ منتقل شود و این حرکتی است در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری که این انقلاب را باید در حوزه فرهنگی صادر کنیم.

رییس حوزه هنری خوزستان با اشاره به این که سیاست و اقتصاد و همه حوزه‌ها باید بر مبنای همین فرهنگ چیده شود یادآور شد: پایه و اساس انقلاب ما حوزه فرهنگ و مذهب است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر موفق باشیم و برنامه‌های خوبی را برگزار کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار