مسئول انجمن دوستداران محیط‌زیست رامهرمز مطرح کرد
مسئول انجمن دوستداران محیط‌زیست رامهرمز با اشاره به نبود علائم هشداردهنده مربوط به عبور حیوانات در جاده‌های رامهرمز، از تلف شدن یک قلاده کفتار در محور رامهرمز به هفتکل براثر برخورد با یک دستگاه اتوبوس خبر داد.
کد خبر: ۵۶۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱ 13 February 2018

حکیمه بارانی عصر امروز اظهار کرد: یک قلاده کفتار کمیاب راه‌راه شب گذشته در محور رامهرمز به هفتکل حوالی کارخانه سیمان خوزستان براثر برخورد با یک دستگاه اتوبوس تلف شد.

وی با اشاره به اینکه تلفات جاده‌ای یکی از عمده‌ترین عوامل کاهش جمعیت کفتارها در کشور است، افزود: در جاده‌های رامهرمز علائم هشداردهنده مربوط به حیوانات در مکان‌هایی که احتمال عبور آن‌ها وجود دارد به چشم نمی‌خورد و پیشنهاد می‌شود سازمان حفاظت محیط‌زیست و راهداری شهرستان در خصوص نصب این علائم هشداردهنده برای آگاهی رانندگان هرچه زودتر اقدام کنند.

بارانی در ادامه گفت: جمعیت جهانی کفتارها کمتر از ده هزار قلاده است و هم‌اکنون این حیوان در درجه حفاظتی مرز تهدید قرارگرفته است. در رامهرمز به‌عنوان یکی از زیستگاه‌های این حیوان بارها شاهد از بین رفتن آن بر‌اثر برخورد با خودرو و یا شکار توسط شکارچیان بوده‌ایم.

مسئول انجمن دوستداران طبیعت رامهرمز در پایان عنوان کرد: با وجود تصور عامیانه مردم اما کفتار ارزش محیط زیستی بسیار دارد، این حیوان شبگرد فقط در تاریکی کامل خود را نمایان می‌کند و قبل از طلوع خورشید هم به پناهگاهش بازمی‌گردد که ضرورت دارد راننده‌های ما در این خصوص مواظبت کنند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: محیط زیست ، کفتار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار