معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان:
معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به پیش بینی شدید بودن بارشهای روزهای آینده در برخی شهرهای خوزستان بر لزوم در نظر گرفتن تمهیدات لازم در این شهرها تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 13 February 2018

هوشنگ حسونی‌زاده در جلسه بررسی، اتخاذ تصمیم و آمادگی در خصوص نحوه مقابله با سیلاب، که دیروز (دوشنبه 23 بهمن‌ماه) برگزار شد، با اشاره به پیش بینی بارش قابل ملاحظه در خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه 12.5 میلیارد مترمکعب فضای ذخیره‌سازی در مخازن سدهای خوزستان داریم، نگرانی از بابت ذخیره‌سازی آب در پی وقوع این بارندگیها وجود ندارد.

وی افزود: تنها در بحث سیلاب‌های شهری که اتفاق می‌افتد، به دلیل اینکه بارش‌ها در برخی شهرها مثل لالی و حوضه‌های اندیکا خواهد بود و در این شهرها در کنار رودخانه‌ها شیب تندی وجود دارد یا پیمانکارانی در مسیر حضور دارند، باید نکات ایمنی مدنظر گرفته شود و دستگاه‌های اجرایی اخطاریه‌های لازم را صادر کنند.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: در خصوص منطقه رامشیر نیز آمادگی لازم را داریم به طوری که از رامشیر تا شادگان تمهیدات لازم اندیشیده شده است. همچنین احتمال برگشت و انسداد زهاب‌ها و فاضلاب‌های شهری در رودخانه‌ها وجود دارد و ممکن است به صورت مقطعی در داخل رودخانه‌ها انسداد انتهایی ایجاد شود که باید شرکت آبفا این موضوع را در نظر بگیرد.

حسونی‌زاده گفت: در چند شهرستان مثل باغملک، ایذه و لالی، بارش‌ها با شدت زیاد خواهد بود که امیدواریم تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار