معاون عمرانی استانداری خوزستان تاکید کرد:
معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به پیش بینی وقوع پدیده ریزگرد برای امروز گفت: 20 روز پیش به دلیل گرد و خاک، شاهد قطعی برق در بخشی اهواز بودیم و در خصوص امروز شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای باید آمادگی لازم در خصوص قطع ناگهانی برق را داشته باشند.
کد خبر: ۵۶۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 13 February 2018

فرامند هاشمی‌زاده در جلسه بررسی، اتخاذ تصمیم و آمادگی در خصوص نحوه مقابله با سیلاب که دیروز (دوشنبه 23 بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بحث در حال حاضر ما، سیلاب است که طبق پیش‌بینی ها، تنها در حوزه دز حدود دو هزار مترمکعب بر ثانیه احتمال جاری شدن آب از بالادست خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه این عدد بالا است، احتمال دارد در پایین‌دست و زیردست سدها، آورد خوبی داشته باشیم و باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

هاشمی‌زاده با اشاره به پیش بینی وقوع پدیده ریزگرد در خوزستان عنوان کرد: فرمانداران نسبت به توزیع ماسک اقدام کنند. برنامه تعطیلی مدارس و کاهش ساعت کار ادارات نیز با هماهنگی اداره کل هواشناسی خوزستان تنظیم شده است. البته موضوع تعطیلی مدارس در روزهای گرد و غبار از نظر تقویم آموزشی نیز ما را دچار بحران کرده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای باید آمادگی لازم در خصوص قطع ناگهانی برق را داشته باشند زیرا بارندگی به صورت یکنواخت نیست و احتمال دارد در بعضی نقاط شستشو به صورت کامل انجام نشود. 20 روز پیش به دلیل گرد و خاک، شاهد قطعی برق در بخشی اهواز بودیم.

وی بیان کرد: شرکت آبفا خوزستان، اهواز و روستایی، آمادگی لازم را داشته باشند. همچنین نیروهای امدادی و شبکه بهداشت و درمان جهت پذیرش بیماران تنفسی در آماده‌باش باشند. پلیس راه نیز جهت هدایت خودروها در شرایط وقوع پدیده ریزگرد، آمادگی لازم را داشته باشد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: اولین اقدام در مساله احتمال سیلاب، اطلاع‌رسانی به مردم و عشایری است که در حاشیه رودخانه ها و در مسیر سیلاب فرار دارند تا بتوانیم از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم.

هاشمی‌زاده افزود: ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها نیز با توجه به متأثر بودن برخی مناطق از سامانه پیش‌بینی شده باید تشکیل شوند و آمادگی کامل داشته باشند. همچنین باید اعزام ماشین‌آلات از هم اکنون انجام شود و ماشین‌آلات از نظر سوخت و راننده مجهز باشند.

وی افزود: ما این پیش‌بینی سازمان هواشناسی خوزستان را به صورت صددرصد در نظر می گیریم زیرا اگر آمادگی لازم را نداشته باشیم و مساله‌ای ایجاد شود، باید پاسخگو باشیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: ادارات مرتبط از جمله هلال احمر، پایگاههای امدادی، شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت مناطق نفتخیز جنوب و حفاری، راهداری و سایر ادارات، باید در مساله بحران در آماده‌باش باشند. همچنین بالگرد هلال احمر و امداد و نجات در صورت نیاز آماده باشد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار