مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه شهردار اهواز باید نسبت به تعهداتش در ستاد بحران اقدام کند، گفت: شهرداری اهواز نسبت به مسائل بحران این کلانشهر بی تفاوت است.
کد خبر: ۵۶۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ 12 February 2018

کیامرث حاجی‌زاده در جلسه بررسی، اتخاذ تصمیم و آمادگی در خصوص نحوه مقابله با سیلاب که امروز (دوشنبه 23 بهمن‌ماه) برگزار شد، با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی کشور و سازمان هواشناسی خوزستان، اظهار کرد: وقوع پدیده گرد و خاک، وزش باد با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت از حدود ساعت 10 صبح فردا، و بارش قابل ملاحظه‌ای که از مدت‌ها پیش وعده داده شده بود، در حال اتفاق افتادن است که فرمانداران شمال و شرق خوزستان که چهار حوضه آبخیز در آنجا قرار دارند و قطعا دو یا سه شهرستان درگیر این بارندگی شدید خواهند شد، باید تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی افزود: در این خصوص مدارس 18 شهرستان خوزستان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام شده و ساعت کاری ادارات نیز کاهش یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، پدیده گرد و خاک از فردا شب از استان خوزستان خارج و بارندگی آغاز خواهد شد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: باید همه فرمانداران شهرستان‌ها نسبت به توزیع ماسک در شرایط گرد و خاک اقدام کنند و از شرکت‌های منطقه‌ای برای تهیه ماسک کمک بگیرند. به شهرستان‌هایی که از این امکانات برخوردار نیستند و یا دارای ضعف هستند، از استان کمک خواهد شد. همانطور که تاکنون سعی کرده ایم به صورت عادلانه نسبت به توزیع ماسک اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: شهرستان‌هایی مثل ماهشهر، آبادان، دزفول و مسجدسلیمان، می‌توانند حداقل برای شهرهای خود ماسک تهیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: طبق هماهنگی‌هایی که انجام شده، شهرستان‌های معین خوزستان بر اساس شرایط جغرافیایی و توانمندی به هفت قطب تقسیم شده اند. قطب اهواز که شامل حمیدیه، کارون، باوی، دشت آزادگان، قطب دزفول شامل اندیمشک، شوش، دزفول و گتوند، قطب مسجدسلیمان شامل شوشتر، اندیکا و لالی است)، قطب رامهرمز شامل (ایذه، باغملک و هفتکل) است. قطب بهبهانشامل آغاجاری و امیدیه، قطب ماهشهر شامل هندیجان و رامشیر و قطب آبادان شامل آبادان،خرمشهر و شادگان است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: باید جلسات قطب‌های معین برگزار شود. همچنین در این راستا دستورالعملی متعاقبا به فرماندارن ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه دو سه دستگاه باید محکم پای کار باشند؛ گفت: اداره حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر و اورژانس، سه دستگاهی هستند که باید در این شرایط بیشتر تلاش کنند. همچنین شرکت‌های نفت و منطقه‌ای به صورت آماده‌باش در خدمت فرمانداران باشند.

حاجی‌زاده بیان کرد: امیدواریم با بارندگی خوبی که پیش‌بینی شده است، سدهای خوزستان نیز از وضعیت بحرانی رهایی پیدا کنند.

وی با اشاره به زمین‌لرزه دهدز با بزرگی چهار ریشتر گفت: در حال حاضر اداره هلال احمر و اورژانس و دستگاه‌های ذیربط در حال آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به انتقاد برخی دستگاه‌های حاکمیتی از پیش‌بینی سازمان هواشناسی خوزستان تصریح کرد: ما همیشه سعی می‌کنیم مسائل را حل کنیم اما در بحث پیش‌بینی سازمان هواشناسی خوزستان مشکلاتی وجود دارد و همانطور که ما پاسخگوی مردم هستیم، در رأس نیز وزارت کشور باید پاسخگو باشد. بارها شده است که تبعات عدم پیش‌بینی یا پیش‌بینی‌های نادرست که به دلیل تجهیزات فرسوده بوده، در فضای مجازی مشخص شده است.

حاجی زاده گفت: شهرداری اهواز نسبت به مسائل بحران این کلانشهر بی تفاوت است. مدیریت بحران استانداری خوزستان مربوط به کل خوزستان است و تنها متعلق به شهر اهواز نیست، لذا شهردار به عنوان رییس ستاد بحران شهر اهواز یا معاون شهردار باید در همه جلسات ستاد بحران حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهردار اهواز باید نسبت به تعهداتش در ستاد بحران اقدام کند، ادامه داد: 13 سالن چند منظوره مدیریت بحران در خوزستان وجود دارد که در بیشتر شهرها این سالنها به مدیریت بحران بازگردانده شده است اما شهرداری اهواز سالن چند منظوره بحران اهواز را که به فرهنگسرا تبدیل شده، تاکنون به ما تحویل نداده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: پس از نامه نگاریهای متعدد شهردار اهواز قول دادند که یک سالن در غرب و یک سالن در شرق اهواز احداث کنند اما پس از آن از ما خواستند که زمین مورد نیاز برای ساخت این سالنها را در اختیار شهرداری قرار دهیم تا آن را بسازند که دو قطعه زمین در اختیار شهرداری قرار دادیم ولی پس از آن درخواست اعتبار برای ساخت این سالنها را نیز مطرح کرده اند.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در مساله تخریب چند منزل مسکونی در منبع آب اهواز با ورود مستقیم شخص استاندار تخلیه و تخریب 40 خانه انجام شد و توانستیم از تلفات احتمالی جلوگیری کنیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مدیریت بحران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار