کد خبر: ۵۶۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸ 12 February 2018
نیویورک تایمز از افزایش تنش‌ها در کاخ سفید در پی برملا شدن رسوایی اخلاقی یکی از مقامات دفتر رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: جنجالی که به دنبال طرح اتهام همسرآزاری ضد یکی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ هفته گذشته به راه افتاد و وی را مجبور کرد از سمت خود استعفا کند، از وجود اختلاف‌های شدید در کاخ سفید پرده برداشت که از زمان روی کار آمدن جان اف کلی در تابستان گذشته به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید تلاش شده بود بر روی آنها سرپوش گذاشته شود.

مشاوران رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند همچنان سردرگم مانده و از نحوه رسیدگی به اتهامات مطرح شده ضد راب پورتر خشمگین هستند. با گذشت چند روز از کناره گیری وی، کاخ سفید روز یکشنبه همچنان در تلاش بود توضیحی منطقی برای این ماجرا ارائه کند.

نویسنده با بیان این که ترامپ با وجود آنکه بر سر این موضوع و دیگر موضوعات از کلی ناامید شده بود، آخر هفته تلاش کرد جلوی پخش صحبت ها درباره برکناری احتمالی را بگیرد، افزود: وی ترتیبی داد تا یکی از مشاورانش در برنامه تلویزیون حضور یابد و اعلام کند رئیس جمهور هنوز هم به رئیس کارکنان کاخ سفید اعتماد دارد. اما دیگر مشاوران ترامپ معتقد بودند وی باید برکنار شود.

این درحالی است که کلی روز جمعه شخصا به همکارانش در کاخ سفید گفته بود بعد از این ماجرا تمایل دارد از سمت خود استعفا کند. درحالی که یک هفته از افشای سوءرفتار یک مقام کاخ سفید می گذرد، رئیس جمهور و کارکنانش همچنان بر سر اهمیت این موضوع با هم اختلاف نظر دارند. دونالد ترامپ به جای همدردی با دو همسر سابق پورتر که وی را متهم کرده اند آنها را آزار فیزیکی می داد، با متهم همدردی کرد. باوجود تصاویری که یکی از این زنان را با چشم کبود نشان می داد، ترامپ روز جمعه تاکید کرد پورتر اعلام بی گناهی کرده است و روز شنبه هم گفت طرح چنین اتهاماتی ضد یک نفر می تواند به نابودی او منجر شود.

اما مشاوران ترامپ روز یکشنبه با شرکت در برنامه های تلویزیونی مختلف تاکید کردند هرگونه خشونت خانگی غیرقابل قبول است و اینکه پورتر به آنها دروغ گفته است و باید برکنار شود. آنها تصریح کردند رئیس جمهور از اتهاماتی که ضد پورتر مطرح شده به خشم آمده و با زنانی که هدف سوءرفتار قرار گرفته اند، ابراز همدردی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار