معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان عنوان کرد
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: سومین گروه تیم ساماندهی حمایت‌های روانی و اجتماعی (سحر) این جمعیت به منطقه زلزله‌زده قصر شیرین استان کرمانشاه اعزام شدند.
کد خبر: ۵۶۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 12 February 2018

علی پهلوان اظهار کرد: این گروه در قالب ۱۲ نفر از برادران و خواهران عضو این جمعیت به مدت یک هفته در شهرستان زلزله‌زده قصر شیرین ارائه خدمت می‌کنند.

وی افزود: مداخلات روان‌شناختی، برگزاری برنامه‌های اقناعی در راستای نشاط اجتماعی، آموزش کمک‌های اولیه امداد و نجات در مدارس، آموزش مباحث روان‌شناسی و روان‌شناختی و دلجویی از آسیب دیدگان ازجمله برنامه‌های این تیم در مناطق زلزله‌زده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان بیان کرد: مداخلات اجتماعی، روانی و فرهنگی در بلایا یکی از نیازهای مهم در مناطق آسیب‌دیده از زلزله است که جمعیت هلال‌احمر با سازمان‌دهی تیم حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی در بلایا در قالب تیم سحر ضمن جذب نیروهای داوطلب در رشته‌های روانشناسی، مددکاری، علوم تربیتی و اجتماعی اقدام به ارائه خدمات موردنیاز به آسیب‌دیده‌های بلایا و حوادث می‌کند.

پهلوان اظهار کرد: تیم سحر هلال‌احمر خوزستان با اعضای متخصص و باسابقه در افزایش توان انطباق و آماده‌سازی بازماندگان با کمک جامعه محلی و با اهدای هدایا به کودکان، برگزاری مراسم متناسب با عقاید دینی منطقه، بررسی وضعیت بهداشتی آسیب دیدگان، ایمن‌سازی مناطق، برگزاری بازی‌ها و اجرای نمایش‌ها برای تسکین آلام کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

 

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار