مدیر روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی دفتر آبادان گفت: دومین همایش تئاتر جوان نور به مناسبت دهه مبارک فجر از ١٩ تا ٢٢ بهمن ١٣٩٦ در مرکز فرهنگی و هنری شهید آوینی سالن نمایش استاد حاتمی‌نژاد با حضور ١١ نمایش در 2 بخش نمایشنامه‌خوانی و تئاتر صحنه‌ای برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 12 February 2018

سمیه اسفندیاری اظهار کرد: نمایش‌های ضایعات جنگی نوشته محمدحسین ناصربخت و به کارگردانی سیدعلی موسوی، عزیز مرده نوشته محمد چرمشیر با خوانش کوثر عقیلی، روزی که جوکر شدم نوشته و کار محمد رحیمیان، لباسی برای مهمانی نوشته محمد رحمانیان با اجرای هنرجویان رشته بازیگری، تثلیث نوشته راد به کارگردانی نگین آهنج، با رویان قرمز نوشته حسین کیانی و به کارگردانی سپهر ولی‌زاده، نقالی حمله حیدر، رکسانا و مونولوگ‌هایی نوشته ندا اعتمادی‌کیا با اجرای هنرجویان رشته بازیگری، دو به هیچ نوشته حسین حق‌پرست و به کارگردانی شیما سوزنگری، تو کی هستی نوشته و کار علی دانش‌پژوه نقل زنان سنگی نوشته چیستا یثربی با خوانش زهرا جعفری نمایش‌های شرکت کننده در دومین همایش تئاتر جوان نور بودند.

اسفندیاری افزود: در کنار این نمایش‌ها دوبله همزمان انیمیشن توسط گروه موفق دوبله جوان ماندگار نیز به اجرا درآمد که مورد تشویق و استقبال تماشاگران قرار گرفت.

وی هیات داوران را متشکل از علی غلامی، عبدالرضا نصاری و حسین ذوالفقاری‌آرا اعلام کرد و افزود: آرای همایش تئاتر جوان نور را بدین شرح معرفی کرد: در بخش نمایشنامه‌خوانی مونا محمدیان و وفا رشیدی برای خوانش نمایشنامه لباسی برای مهمانی رتبه سوم، کمند قریب دوست برای خوانش نمایشنامه تثلیث رتبه دوم و مدینه بدوی برای خوانش نمایشنامه نقل زنان سنگی مقام اول را از آن خود کردند.

اسفندیاری ادامه داد: در بخش بازیگری زن نیز نگین آهنج برای بازی در نمایش تثلیث و شیما سوزنگری برای نمایش دو به هیچ مقام سوم بازیگری زن، شمیم سوزنگری برای بازی در نمایش دو به هیچ مقام دوم و مونا محمدیان برای بازی در نمایش رکسانا و مونولوگ‌هایی از ونگوگ مقام اول بازیگری زن را دریافت کردند.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی دفتر آبادان گفت: در بخش بازیگری مد یونس دریس بازیگر نوجوان نمایش رکسانا و مونولوگ‌هایی از ونگوگ تقدیر بازیگری را از آن خود کرد. سعید کمرگیر برای بازی در نمایش ضایعات جنگی مقام سوم را از آن خود کرد. علی دانش‌پژوه برای بازی در نمایش تو کی هستی؟ مقام دوم را کسب کرد. مقام اول بازیگری مرد نیز به سینا دریا بازیگر نمایش رکسانا و مونولوگ‌هایی از ونگوگ رسید.

وی بیان کرد: هیات داوران به خاطر نگارش متن درخور توجه و نسبتا نمایشی لوح تقدیر را به علی دانش‌پژوه نویسنده نمایشنامه تو کی هستی؟ تقدیم کرد. علی دانش‌پژوه تقدیر سوم طراحی کارگردانی به خاطر هماهنگی نسبی و خلق فضای قابل قبول نمایشی را نیز دریافت کرد. هیات داوران گروه موسیقی نمایش تثلیث را نیز شایسته دریافت تقدیر موسیقی نمایش دانستند. در این مراسم گروه دوبله جوان ماندگار نیز لوح تقدیر و هدیه نقدی دریافت کردند.

در این مراسم که چهره‌های فرهنگی و هنری شهرهای آبادان و خرمشهر حضور داشتند شهریار قلی‌گشتی، مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی دفتر آبادان، ضمن خیرمقدم به حاضران و قدردانی از هنرمندان جوان حاضر در این همایش اظهار امیدواری کرد: با پایان یافتن تغییرات فیزیکی ساختمان مرکز فرهنگی و هنری شهید آوینی در آینده نزدیک تولید و توسعه هنرهای نمایشی گسترش یابد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آبادان ، تئاتر ، همایش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار