فاز اول طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم شهرهای اندیمشک، حسینیه، بیدروبه، آزادی و چم گلک و تعداد ۲۰۰ روستای تابعه شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۵۶۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 10 February 2018

 

فاز اول طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک افتتاح شد

صابر علیدادی معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم شهرهای اندیمشک، حسینیه، بیدروبه، آزادی و چم گلک و تعداد ۲۰۰ روستای تابع شهرستان از طریق تلفیق آب زیرزمینی و آب سطحی رودخانه دز توسط سازمان آب و برق خوزستان برای افق سال ۱۴۲۵ طراحی و در حال اجرا است.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش طرح ۲۵۰ هزار نفر در سال و اعتبار مورد نیاز به منظور اجرا و تکمیل این طرح بزرگ ملی ۲۹۳ میلیارد تومان است.

علیدادی با اشاره به اینکه طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک در دو فاز در حال انجام است، گفت: فعالیت های انجام شده در فاز اول که برای افق سال ۱۴۰۰ و جمعیت ۱۷۵ هزار نفر انجام شده و به بهره برداری رسیده که احداث ۶۴ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب شامل دو واحد مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی و چهار واحد مخزن ۶ هزار مترمکعبی، ساختمان بهره برداری، آزمایشگاه و انبار و حفاری و تجهیز ۱۲ حلقه چاه جمعا به ظرفیت ۷۶۰ لیتر بر ثانیه معادل ۶۵ هزار متر مکعب در شبانه روز را شامل می شود.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده در فاز اول ۳۸ میلیارد تومان است، بیان کرد: اجرای سیستم لوله کشی بین مخازن و تلمبه خانه تاسیسات آبرسانی به اندیمشک، اجرای ۲۵ کیلومتر خط لوله در اقطار ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتر فولادی و GRP، حفاری و تجهیز یک حلقه چاه تامین آب شرب شهرهای حسینیه و بید روبه و روستاهای مسیر نیز از دیگر کارهای انجام شده در فاز اول هستند.

علیدادی بیان کرد: فاز دوم طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک که از دی ماه سال ۱۳۹۶ شروع شده برای افق سال ۱۴۲۵ و جمعیت۲۵۰ هزار نفر مطالعه و طراحی شده است؛ دوره اجرای طرح پنج ساله و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری کامل از طرح ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: احداث آبگیر و تصفیه خانه طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک در ساحل راست رودخانه دز محدوده روستای قلعه مختار به ظرفیت یک هزار و ۲۶۶ لیتر بر ثانیه معادل ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز، تهیه لوله های فولادی و اجرای خط انتقال از آبگیر تا تصفیه خانه طرح جامع به قطر یک هزار و ۲۰۰ میلیمتر و حفاری و تجهیز سه حلقه چاه بهره برداری در منطقه چم گلک اندیمشک از جمله پروژه های اجرایی فاز دوم است.

علیدادی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری کامل از طرح ۲۵۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: احداث ساختمان ها و نیز تهیه و نصب تجهیزات مکانیکی، برقی، کنترل و ابزار دقیق تلمبه خانه، کلر زنی، دیزل ژنراتور و سایر تأسیسات طرح، خرید لوله و اجرای خط انتقال ۵۰۰ میلیمتری فولادی تأمین آب منطقه قلعه لور به طول پنج هزار و ۲۰۰ متر، آبرسانی به شهرهای جدید شهرستان اندیمشک شامل شهرهای حسینیه، بید روبه، آزادی و چم گلک و همچنین خرید انرژی و نصب فیدر اختصاصی طرح از دیگر پروژه های اجرایی فاز دوم طرح است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار