رییس حوزه هنری خوزستان از برگزاری بزرگداشت شهید بایگانی خبر داد و گفت: خط قرمز ما انقلاب و نظام است و زیر چتر انقلاب و سایه رهبری در مسیر شهدا و آرمان‌های آنها همه چیز برای ما دست یافتنی است.
کد خبر: ۵۶۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 10 February 2018

 

رییس حوزه هنری خوزستان مطرح کرد؛ برگزاری بزرگداشت شهید بایگانی/راه‌اندازی دفتر حوزه هنری در رامهرمز

حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی در مراسم عصر خاطره انقلاب که در شهرستان رامهرمز برگزار شد اظهار کرد: در تلاشیم به واسطه پتانسیل فرهنگی و هنری و تعاملی که میان مسئولان رامهرمز وجود دارد در صورت امکان و با مساعدت فرمانداری یک دفتر حوزه هنری در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما به مدیون انقلاب اسلامی هستیم و هر چه داریم از برکت امام بزرگوار و جان فشانی کسانی است که انقلاب را به پیروزی رساندند و در ادامه آن را حفظ کردند.

رییس حوزه هنری خوزستان با گرامی داشت یاد و خاطره شهید بایگانی عنوان کرد: این شهید بزرگوار از روحانیون انقلابی مؤثر و متواضعی است که گمنام مانده و کمتر نامی از ایشان ذکر شده است. از این رو، بنا است بزرگداشتی برای این شهید در رامهرمز برنامه‌ریزی شود که امیدواریم با همکایر مسئولان بتوانیم آن را به انجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: این روزها در فضای مجازی به انقلاب اسلامی در مورد بانوان دارد جفا می‌شود ولی این در حالی است که آزادی و حقوقی که در این نظام به زن‌ها داده شده در هیچ جای دنیا وجود ندارد و آن چه در نقاط دیگر دنیا تحت عنوان آزادی به زن‌ها داده‌اند به استثمار و ابتذال کشیدن زن است و زن را به بازیچه و کالا تبدیل کرده‌اند.

طباطبایی یادآوری کرد: اسلام و هویت دینی ما زن را به عنوان یک شاخصه بزرگ و قابل تاثیر جامعه و رکن خانواده مطرح می‌کند و جمهوری اسلامی زمینه‌ای را ایجاد کرده که امروز بیش از 65 درصد قبولی دانشگاه‌های ما خانم‌ها هستند و زمینه اشتغال خانم‌ها در همه حوزه‌ها فراهم است.

رییس حوزه هنری خوزستان تاکید کرد: این که امروز به حجاب این گونه جفا می‌کنند باید گفت حجاب یک ارزش انسانی و الهی است و اختصاص به اسلام ندارد. حجاب در همه ادیان الهی بوده و ملیت و هویت ایرانی ما قبل از اسلام مهجور بود.

وی با بیان این که در هیچ کجای دنیا هیچ کشوری نمی‌تواند صددرصد خواسته‌های مردم را پاسخگو باشد اظهار کرد: باید با هم به سمت آرمان‌های اصیل انقلاب حرکت و آن چه داریم را حفظ کنیم و قانون‌های جدید را به دست بیاوریم.

طباطبایی همچنین گفت: هنر در این مسیر رسالت عظیم و هنرمندان مسئولیت سنگینی دارند و از همه مسئولان تقاضا می‌کنم تا آن جا که در توان دارند در اعتبارات فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی گام بردارند تا بتوانیم روزبه‌روز این فرهنگ را به جوانان و نسل‌های بعدی تحویل دهیم.

همچنین سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز، خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ حوزه‌ای گسترده است و از شیوه نشستن و برخواستن و غذا خوردن ما تا در سطح کلان یک روابط بین‌المللی صورت می‌گیرد.

سید غلامرضا موسوی با اشاره به این که فرهنگ مقوله بسیار گسترده‌ای است که مرزی ندارد و هر جامعه و ملتی باید با توجه به ارزش‌های خود گام بردارد بیان کرد: از صدر اسلام تاکنون انقلابی به این بزرگی رخ نداده که این قدر مدافع حریم اسلام و ولایت باشد و طبیعتا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می‌داند در چارچوب ارزش‌ها و هنجارهای انقلابی حرکت کند و خط قرمز ما ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار