با افتتاح مدرسه سه کلاسه روستای مبارکه ۳ شهرستان کارون، تمام مدارس کانکسی این منطقه برچیده می‌شود.
کد خبر: ۵۶۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 08 February 2018

 معصومه خنفری با بیان اینکه افتتاح مدرسه دعبل خزاعی در شهرستان کارون با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این مدرسه از محل فعالیت‌های اجتماعی شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی در روستای مبارکه 3 ساخته شده که 21 بهمن ماه 96 افتتاح می‌شود.

وی اشاره به اینکه این مدرسه با امکانات و در زمینی به مساحت 750 متر مربع و زیربنای 169 متر مربع احداث شده است، افزود: با افتتاح این مدرسه، مدارس کانکسی در شهرستان کارون جمع آوری می‌شوند و شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی با ساخت این مدرسه ابتدایی که برای دانش آموزان روستایی در 25 کیلومتری جاده اهواز ـ آبادان احداث شده است، گام موثری برای تقویت و خدمت رسانی آموزشی به دانش آموزان روستاهای اطراف شرکت دعبل خزاعی برداشته است.

پیگیری فرآیند جذب نیرو در شرکت‌های توسعه و نیشکر

فرماندار کارون با بیان اینکه رایزنی‌های گسترده‌ای با شرکت‌ها انجام دادیم و امتیازاتی برای ساخت مدرسه از آنها گرفته شد، همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد نیروهای به کار گیری شده در شرکت نیشکر دعبل خزاعی و سلمان فارسی از افراد بومی هستند، بیان کرد: حدود 67 درصد نیروهای شاغل در این شرکت‌ها نیز از ساکنان روستاهای اطراف این شرکت‌ها جذب شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند جذب نیرو توسط شرکت‌های توسعه و نیشکر به صورت دقیق توسط فرمانداری شهرستان کاورن پیگیری می‌شود، گفت: در سال‌های قبل، به دلیل اینکه ساکنان روستاها به کشاورزی مشغول بودند، کمتر جذب شرکت‌های توسعه نیشکر می‌شدند، اما در حال حاضر به دلیل خشکسالی، به اشتغال در کشت و صنعت‌ها رو آورده‌اند و اکثر نیروهای شاغل در شرکت‌های توسعه و نیشکر بومی همان منطقه هستند.

خنفری پیگیری مدیران برای به کار گیری نیروهای بومی در استان را بسیار تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: هر جایی که ما اشتغال افراد بومی را مورد پیگیری قرار دادیم، نتیجه خوبی حاصل شده است.

پایان مدارس کانکسی با افتتاح مدرسه دعبل خزاعی

همچنین محمد امین روزبخش‌زاده مدیر عامل کشت و صنعت دعبل خزاعی درباره مدرسه دعبل خزاعی اظهار داشت: این اقدام می‌تواند گامی در جهت تقویت و خدمت رسانی آموزشی و تحصیلی به دانش آموزان روستاهای اطراف شرکت دعبل خزاعی باشد.

وی با بیان اینکه این دبستان در 25 کیلومتری جاده اهواز ـ آبادان قرار دارد و برای دانش آموزان روستای مبارکه سه احداث شده است، تصریح کرد: از سال گذشته با مشارکت شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزایی کار ساخت این مدرسه سه کلاسه انجام شد و این امکان فراهم شد تا دانش آموز این منطقه محروم که تا پیش از این در دو کلاس کانکسی تحصیل می‌کردند، صاحب مدرسه شوند.

روزبخش‌زاده با بیان اینکه با ساخت این مدرسه، مدارس کانکسی در این منطقه برچیده می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر 5 دانش آموز پایه اول، دو دانش آموز پایه دوم، سه پایه چهارمی، سه پایه پنجمی، 6 دانش آموز پایه ششم دختر و پسر در کنار 10 نوآموز پیش دبستانی در این منطقه مشغول تحصیل هستند.

غبار محرومیت در جای جای روستای مبارکه 3

با افتتاح مدرسه سه کلاسه روستای مبارکه 3 شهرستان کارون، تمام مدارس کانکسی این منطقه برچیده می‌شود. مدرسه سه کلاسه روستای مبارکه 3، پس از 13 سال تحصیل دانش آموزان این روستا در کانکس از سوی شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی و با پیگیری فرمانداری شهرستان کارون، آموزش و پرورش خوزستان و اداره کل نوسازی، شنبه 21 بهمن همزمان با ایام دهه فجر، با حضور استاندار خوزستان افتتاح می‌شود.

روستای مبارکه سه در 25 کیلومتری اهواز و از توابع شهرستان کارون، در مجاورت لوله‌های نفت و گاز و در کنار طرح‌های توسعه نیشکر، نمونه کوچکی از بی‌توجهی به مسئولیت‌های اجتماعی است که باعث شده غبار محرومیت در جای جای این روستا نمایان شود و در فقدان امکانات رفاهی و حتی آموزشی، مهاجرت اهالی روستا به شهرها تسریع شود.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار