استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با بیان این که در توزیع آب کشت دائم بر کشت فصلی اولویت دارد، گفت: موظفیم از ظرفیت صادراتی شادگان در زمینه خرما صیانت کنیم.
کد خبر: ۵۶۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 08 February 2018

غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی در دهستان جفال از توابع شهرستان شادگان با تبریک دهه فجر، گفت: ما به عنوان متصدیان امور باید بتوانیم مجریان خوبی برای شعارهایی که به واسطه آن ها انقلاب شد و این نظام مقدس شکل گرفت باشیم و آن وعده‌هایی که به مردم داده شود را به نحو مناسبی اجرا کنیم.

استاندار خوزستان افزود: آنچه که وعده داده شد عدالت و آزادی و استقلال بود. انشاالله بتوانیم در همه زمینه ها عدالت را برقرار کنیم و عمل و رفتارمان به نحوی باشد که در مسیر توزیع ثروت عادلانه صورت بگیرد و همه به حداقل ها دسترسی داشته باشند.

شریعتی با توصیف شادگان به عنوان یکی از شهرستان های اصیل و ریشه دار، اظهار کرد: شادگان در گذشته مرکز تجارت و رفت و آمد و داد و ستد بوده است و حتی افرادی خارج از شادگان برای یافتن کار به این منطقه می آمدند.

استاندار خوزستان ادامه داد: توسعه هایی که در کشور شد و اشراف روزافزون بشر بر دریا و توسعه در حوزه دریانوردی و کشتیرانی در سایر مناطق به تدریج باعث شد که شادگان از جایگاه گذشته خود فاصله بگیرد اگر چه در چند سال اخیر در این شهرستان بندر ایجاد شده که منشا خدمات خوبی بوده است اما در برابر بنادر و کشتی های غول پیکر همچنان توان رقابت موثر ندارد.

شریعتی خاطر نشان کرد: در نتیجه آنچه که باقی مانده و برای منطقه اساسی است کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی است و همیشه در جلسات گفته ام جایی مانند شادگان که کشت دائم و نخیلات دارد به نسبت مواردی که کشت به صورت فصلی انجام می شود اولویت دارد و هنگام توزیع آب اول باید نیاز کشت دائم را تخصیص دهیم و اگر آبی اضافه آمد اجازه کشت فصلی بدهیم.

استاندار خوزستان یاد آور شد: شادگان ۱۵ درصد از صادرات خرمای کشور را در دست دارد و وظیفه ما است از این پتانسیل صیانت و حمایت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: نگاه و اهتمام ما و خواست ما این بوده که به شادگان آب برسد و در روزهای گذشته برای حل مشکل شادگان مسائل را با مقامات کشور مطرح کردم و همه تلاش ما در این جهت در حال انجام است.

شریعتی با اشاره به برگزاری نشست امروز ستاد بحران استان با موضوع شادگان، اظهار کرد: بنا شد که سریع در خصوص ارتباط بین حوضه‌ای میان رودخانه های کرخه، کارون، مارون و زهره با همدیگر مطالعه کنیم و اگر مطالعات جواب دهد سریع دست به کار شویم و هم از طریق اعتبارات ملی و هم از طریق اعتبارات استانی اقدام کنیم البته یک برنامه درازمدت هم برای شادگان برای انتقال آب با لوله در حال اجرا است همچنین وضعیت نهرهای موجود با لایروبی می تواند بهبود یابد.

شریعتی در خصوص طرح های محرومیت زدایی سپاه در منطقه عنوان کرد: از تلاش های انجام شده برای افتتاح واحدهای مسکونی ویژه خانواده‌های محروم که با همکاری کمیته امداد، قرارگاه کربلا و سپاه ولیعصر (عج) انجام شده است به ویژه از سردار خادم سیدالشهدا و همکارانشان و برادر سردار شاهوارپور و سایر مسوولان تشکر و قدردانی می‌کنم.

استاندار خوزستان با اشاره به لایروبی های انجام شده تصریح کرد: لایروبی انهار هم ۱۲۳ کیلومتر انجام شد که کار بزرگی بوده است و انشاالله کار تا آخر تداوم داشته باشد تا بتوانیم شرایط را برای رسیدن آب فراهم کنیم.

بر اساس این گزارش در مراسم امروز تعداد ۳۲۵ واحد مسکونی ویژه اقشار محروم در استان بهره‌برداری شد که از این رقم تعداد ۹۵ واحد در شهرستان شادگان ساخته شده است.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار