همزمان با 19 استان‌؛
اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در اهواز همزمان با 19 استان‌ دیگر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۵۶۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 08 February 2018

 

اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در اهواز آغاز شد

عباس پورسلان؛ مدیرکل راه‌ و شهرسازی خوزستان امروز (پنجشنبه 19 بهمن‌ماه) در حاشیه آیین آغاز برنامه ملی بازآفرینی شهری و کلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح مسیر پل ششم، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از برنامه ملی باز آفرینی شهری امروز در استان خوزستان و شهر اهواز در زمینی به مساحت 5 هکتار آغاز شد.

وی ادامه داد: این زمین برای اسکان تعدادی از شهروندان اهوازی که در سکونتگاه‌های غیررسمی شهر سکونت دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. در انتخاب این شهروندان اولویت نخست می‌تواند با اهالی منطقه منبع آب باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: حدود 900 خانوار ساکن در پهنه خطر سکونتگاه‌های غیررسمی منطقه منبع آب شناسایی شده‌اند. البته شاید تمام این 900 خانوار به انتقال و اسکان مجدد نیاز نداشته باشند.

پورسلان ادامه داد: شاید با همکاری بین‌بخشی بتوان تعدادی از این خانوارها را در همین منطقه منبع آب و محل سکونت فعلی آن‌ها ساماندهی کرد و دور از پهنه خطر و در شرایط مناسب اسکان داد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در منطقه منبع‌آب افزود: تعدادی از این 900 خانوار و به ویژه خانوارهایی که در نقاط ریزشی تپه‌های این منطقه سکونت دارند حتما باید جابجا و اسکان مجدد داده شوند. این کار قرار است با توان سرمایه‌گذار بخش خصوصی براساس مدل‌های مشارکتی یا... انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: مدل اجرای طرح ملی بازآفرینی را برای مردم تشریح خواهیم کرد. در این طرح بنا نیست دولت سرمایه‌گذاری کند، بلکه ما زیرساخت‌ها را تحویل خواهیم داد. اصل اجرای این طرح بر عهده سرمایه‌گذار بخش خصوصی گذاشته می‌شود.

پورسلان افزود: فعلا بهتر است در باره جزئیات برنامه ملی بازآفرینی اظهار نظر نکنیم. به هرحال باید کار کارشناسی و مطالعه در زمینه چگونگی اسکان مجدد در این زمین انجام شود . اما قاعدتا به منظور بهینه‌سازی از مدل‌های انبوه‌سازی استفاده خواهد شد.


حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسمی در وزارت راه و شهرسازی، دستور اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری را صادر کرد.

هدف از اجرای این برنامه، اتخاذ رویکردی جامع و یکپارچه برای هدایت روند رشد و توسعه شهرها در جهت پاسخگویی به چالش های برآمده از تغییرات و نیازهای نسل جدید است به گونه ای که ضمن پیشگیری و حل مشکلات شهری، به یک پیشرفت و بهبود پایدار کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و محیطی منجر شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: حاشیه نشینی ، شهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار