معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران:
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه از آغاز مرحله دوم توسعه میدان های در حال بهره برداری غرب کارون خبر داد و گفت: سال آینده روند توسعه در غرب کارون با شتاب بیشتری همراه است.
کد خبر: ۵۶۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 04 February 2018

غلامرضا منوچهری ضمن بازدید از طرح های توسعه ای غرب کارون از آغاز مرحله دوم توسعه میدان های در حال بهره برداری خبر داد و گفت: با توجه به این امر، مقدمات لازم در خصوص نحوه ورود توسعه دهنده جدید در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی باید طرح ریزی و اجرا شود.

منوچهری پیش بینی کرد که سال آینده و سال های پس از آن روند توسعه در غرب کارون با شتاب بیشتری همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون عمده ترین فعالیت های توسعه ای نفت در میدان های نفتی غرب کارون در حال انجام است، گفت: در بخش ظرفیت سازی خوشبختانه هم اکنون در میدان نفتی آزادگان جنوبی به تولید ۱۰۰ هزار بشکه نفت در روز رسیده ایم در میدان یاران جنوبی نیز افزایش ۱۰ هزار بشکه ای داشته ایم که همه این موارد به افزایش تولید نفت کشور و رسیدن به رقم حدود چهار میلیون بشکه کمک کرده است.

منوچهری با اشاره به انگیزه بالای عملیاتی پیمانکاران فعال در منطقه غرب کارون و همچنین عوامل شرکت ملی نفت ایران و شرکت متن، گفت: این منطقه ظرفیت های لازم برای افزایش تولید را داراست، ضمن اینکه این بازدید از منطقه که با هدف تاکید بر هماهنگی بین بخش‎های مختلف و شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان مسئول بهره برداری است، کمک می کند تا پیوستگی حاصل به افزایش سرعت توسعه و در نهایت تولید بیانجامد.

وی اظهار کرد: در میدان های نفتی آزادگان، یادآوران و یاران جنوبی نیز باید هماهنگی های لازم در جهت تحقق قراردادهای جدید به گونه ای باشد تا فعالیت های اجرایی فازهای بعدی به موازات فعالیت های توسعه ای جاری با سرعت بیشتری دنبال شود.

منوچهری افق کاری نفت در مجموعه آزادگان جنوبی را رسیدن به تولید ۳۲۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: هم اکنون بیش از یک سوم این هدف محقق شده ضمن اینکه این پروژه هم اکنون در اجزای مختلف، کلاسترها و بخش های جداسازی گاز از نفت و سیستم فرآیندی استمرار داردکه البته باید سرعت یابد.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه قراردادهای مربوط به واحدهای فرآورشی میدان آزادگان جنوبی با ظرفیتی بالای ۳۰۰ هزار بشکه در روز منعقد شده است، گفت: قرارداد دیگری نیز با هدف نصب تاسیسات واحدهای فرآورشی سیار (Skid Mounted) با ظرفیت ۵۰ هزار بشکه در روز نیز منعقد شده که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

منوچهری همچنین از نهایی شدن قرارداد با شرکت نفت و گاز پرشیا با هدف توسعه میدان های یاران شمالی و جنوبی خبر داد و گفت: قرارداد مربوط به توسعه میدان نفتی یادآوران با شرکت ساینوپک چین نیز هم اکنون در حال مذاکره است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای انجام مناقصه میدان مشترک آزادگان خبر داد و گفت: همه این اقدامات نویدبخش فعالیت جدید و گسترده در صنعت نفت است. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ظرف چند سال آتی، حدود یکهزار حلقه چاه در منطقه غرب کارون حفر می شود که این به معنای حداقل ۱۰ سال فعالیت مستمر در این منطقه است.

منوچهری ضمن ابراز رضایت از تحرک خوب و قابل قبول فعلی در منطقه عملیاتی غرب کارون و قدردانی از دست اندرکاران طرح ها، گفت: طبیعتا رشد فعالیت های توسعه ای جدا از سازمان مدیریتی، توان پیمانکاران و هماهنگی آنها، به تامین منابع مالی نیز بستگی دارد.

وی اظهار کرد: سرعت بخشی به فعالیت های توسعه ای به سرعت جریان پولی بانک ها بستگی دارد از این رو خواهان حمایت دولت، شورای اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و مجموعه های دست اندرکار هستیم تا بتوانیم به پروژه ها سرعت دهیم.

منوچهری اظهار امیدواری کرد که مذاکرات انجام شده با شرکت های خارجی هر چه زودتر به نتیجه برسد که امر در نهایت تحولی عظیم در جبهه های مختلف در منطقه عملیاتی غرب کارون را به همراه خواهد داشت. معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران:

روند توسعه غرب کارون سال آینده شتاب بیشتری می‎گیرد

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه از آغاز مرحله دوم توسعه میدان های در حال بهره برداری غرب کارون خبر داد و گفت: سال آینده روند توسعه در غرب کارون با شتاب بیشتری همراه است.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار