استاندار خوزستان با بیان اینکه از ایام دهه فجر برای انسجام بیشتر در بین همه آحاد جامعه به خصوص جوانان استفاده شود، گفت: ما مسئولان هم کاستی‌ها و کمبودهای کاری خود را بپذیریم و در جهت اصلاح آنها تلاش کنیم و از هیچ کوششی برای همدلی دریغ نورزیم و همواره شان و کرامت مردم به ویژه جوانان را حفظ کنیم.
کد خبر: ۵۶۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 01 February 2018

 

شریعتی تاکید کرد: حفظ شان و کرامت مردم به ویژه جوانان

غلامرضا شریعتی در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان که امروز ۱۲ بهمن‌ماه در بیت آیت‌الله موسوی جزایری انجام شد، با بیان اینکه دهه فجر امسال با ورود شهدای دفاع مقدس به میهن اسلامی همزمان شد، اظهار کرد: امیدوارم همه ما توفیق داشته باشیم در مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در راهی که شهدای عزیز ترسیم کرده‌اند و برای آن از جان عزیز خود گذشتند، طی طریق کنیم و آرمان‌های آنها را جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش "تابناک" وی با اشاره به اینکه پیروزی نظام جمهوری اسلامی با اطاعت از مکتب، قرآن، اسلام و وحدت میان امت و امامت حاصل شد، گفت: نقش مردم در این پیروزی انکارناپذیر است و قطعاً انقلاب اسلامی با وحدت میان مردم و نظام و دولت آسیب نمی‌بیند. همچنین نقش امام راحل در این پیروزی بر هیچ کس پوشیده نیست و دوست و دشمن به این موضوع معترف هستند و به تعبیر حکیمانه مقام معظم رهبری «این انقلاب بدون نام خمینی در هیچ جا شناخته شده نیست.»

شریعتی گفت: باید قدرت و عظمتی را که در سایه اسلام و وحدت و مجاهدت به دست آوردیم و خدماتی را که بر ذمه ما است، به مردم ارائه دهیم. خواست خداوند بر این قرار دارد که انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد ولی بر ما مسئولین فرض است که در خصوص بعضی از الزامات کوشا باشیم. اجرای عدالت یکی از این موارد است که بیشتر متوجه ما مسئولین است. امام علی(ع) عدالت را رأس ایمان می‌داند و به تعبیر مقام معظم رهبری «مادامی که نتوانیم عدالت اسلامی را در کشور پیاده کنیم شاهد چهره کریه فقر در جامعه خواهیم بود.»

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه در مجموعه استانداری و مدیریت اجرایی دستگاه‌های استان سعی در جهت اجرای عدالت داریم، گفت: احترام به آزادی‌های مردم نکته مهم دیگر است؛ این موضوع نقش مهمی در تداوم انقلاب دارد. یعنی آنکه مردم در حد شرع و قانون، آزادی داشته باشند و ما نسبت به آنها متعهد باشیم.

وی بیان کرد: اتحاد مردم و مسئولان از موارد مهم دیگر به شمار می‌رود که باید اعتراف کنم در این زمینه مردم از ما جلوتر هستند. در هر کجا که احساس کردند انقلاب در معرض آسیب و خطر است جانانه آمدند و از کیان انقلاب دفاع کردند. نمونه آن ۱۳ دی بود. بنابراین باید کرامت و شأن آنها را گرامی بداریم. به عنوان نماینده دولت در استان خوزستان به همه مدیران دستور می‌دهم در برخورد با مردم نهایت احترام و تکریم را داشته و با آغوش باز حرف‌های آنان به ویژه جوانان را بشنوند.

شریعتی گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه دهه فجر را فرصت خوبی بدانند و جلساتی با جوانان داشته باشند و به تبیین اهداف انقلاب پرداخته و بحث‌های اقناعی داشته باشند تا آنچه که پیشینیان برای حفظ نظام جمهوری اسلامی بر دوش ما گذاشتند، در راه حفظ آن تلاش داشته باشیم.

استاندار خوزستان به شرحی از گزارش افتتاح پروژه‌ها در دهه فجر پرداخت و عنوان کرد: ۴۵۹ پروژه در استان خوزستان به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار آن حدود ۹۳۰ میلیارد تومان است. از این تعداد ۱۱۴ پروژه ملی، ۱۰۴ پروژه استانی و ۲۴۱ پروژه سایر است که عمدتاً با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: ۲۰۹ پروژه روستایی و ۲۵۰ پروژه شهری است. همچنین بیشترین تعداد پروژه‌های آماده افتتاح مربوط به شرکت نیروی توزیع برق خوزستان، سپس جهاد کشاورزی و پس از آن نوسازی مدارس است. اهواز با ۱۰۵ پروژه، باوی با ۳۴ پروژه و اندیمشک با ۲۹ پروژه در رده‌های اول قرار دارند. همچنین بیشترین اعتبار هزینه شده مربوط به اهواز با ۲۳۰ میلیارد تومان، ماهشهر با ۱۱۴ میلیارد تومان و هفتکل با ۱۱۱ میلیارد تومان است.

شریعتی تصریح کرد: از این ایام برای وحدت، همدلی و انسجام بیشتر در بین همه آحاد جامعه به خصوص جوانان استفاده شود. ما هم کاستی‌ها و کمبودها در حوزه‌های کاری و اجرایی خودمان را بپذیریم و در جهت اصلاح و بهبود روش‌ها تلاش کنیم. با منتقدان هم صادقانه صحبت کنیم و مشکلات و تنگناها را هم بیان کنیم. از هیچ کوششی برای همدلی دریغ نورزیم، آنچه که ما را آسیب‌پذیر می‌کند، فاصله انداختن میان مردم و مدیران است. بر حفظ شان و کرامت مردم تاکید دارم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار