کد خبر: ۵۶۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 01 February 2018

تابناک / مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از افتتاح 46 پروژه سرمایه‌گذاری و فرهنگی در حوزه های عملکردی این اداره کل به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد.

رضا علیزاده با گرامیداشت دهه مبارک فجر؛ از این ایام بعنوان مهم‌ترین مقوله انقلابی و میراث ارزشمند جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: این ایام فرصت خوبی برای انعکاس اقدامات صورت گرفته از سوی خدمتگذاران نظام است.

وی با اشاره به سپری شدن سی و نهمین بهار از عمر انقلاب اسلامی، توفیقات امروز کشور در توسعه و آبادانی را مرهون گامی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت خالصانه مسئولان خواند و افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان طی سالهای اخیر تلاش های بی شائبه ای را در مسیر رونق صنعت گردشگری، اشاعه فرهنگ و هنر اصیل گیلان و نیز حراست از ابنیه تاریخی از خود نشان داده که ماحصل آن کسب عنوان برتر در ارزیابی های کشوری است.

علیزاده "اقتصاد مقاومتی" را سرفصل تمامی فعالیت‌های میراث فرهنگی گیلان در سالهای اخیر دانست و بیان داشت: رسیدن به این مهم مستلزم تعاملات بین دستگاهی و نیز همراهی سازمانهای مردم نهاد و سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهدبود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افتتاح 80 پروژه در حوزه های عملکردی این اداره کل در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت:به یمن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب بصورت نمادین از 46 پروژه با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی می شود.

این مسئول 46 پروژه سرمایه‌گذاری را شامل 18طرح گردشگری، 15طرح صنایع دستی، 13طرح در حوزه میراث فرهنگی اعلام نمود.

وی حجم سرمایه گذاری پروژه‌های مذکور را بالغ بر500 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: با افتتاح این پروژه‌ها 250 فرصت شغلی در بخش گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ایجاد خواهد شد.

علیزاده برنامه های فرهنگی تدوین شده در دهه فجر امسال را گامی در مسیر اعتلای فرهنگی استان قلمداد کرد و افزود: با توجه به رویکرد توسعه محور اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در حوزه فرهنگ، 30طرح شامل نمایشگاه های مردم شناسی،صنایع دستی،سکه و آثار تاریخی،مسابقات عکاسی،جشنواره های بومی محلی ،تورهای دانش آموزی و دانشجویی به مقصد جاذبه های گردشگری ، رونمایی از کتب ارزشمند با مضامین ویژه گیلان و نیز جشنواره غذای سنتی در دهه فجر امسال برگزار می شود.

نمایشگاه عکاسی از آثار تاریخی و خاطرات جمعی مردم از انقلاب 57،تجلیل از خیرین میراث فرهنگی گیلان (در زمینه مرمت، احیاء و انتشارات) و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع میراث فرهنگی و انقلاب در مدارس ابتدایی برخی روستاها از دیگر طرح های فرهنگی امسال از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بود که علیزاده به آن اشاره کرد.

این مسئول به تدوین بسته‌حمایتی از صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: تدوین بسته حمایت از کارگاه‌های صنایع‌دستی، ایجاد بسته هتلینگ و تدوین بسته حمایت از گردشگری جزو اقدام‌های اداره کل در راستای اقتصاد مقاومتی بوده که در دو محور ارتقای توان تولید ملی و توسعه صنایع‌دستی و گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان حمایت از تولید داخلی و تکیه بر توانایی‌های فردی و اجتماعی خانوار روستایی را گامی در میسرکردن اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و افزود: حمایت از هنرمندان صنایع دستی از طریق آموزش نیروی‌انسانی، صدور کارت شناسایی و پروانه تولید انفرادی، مشاوره در جهت ایجاد اشتغال و راه اندازی شبکه توزیع و نیز اعطای وام های زودبازده بخشی از فعالیت های صورت گرفته در سالهای اخیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار