معاون هماهنگ‌کننده دفتر معاون اول رئیس‌جمهور:
ویسه با اعلام اینکه در خصوص ریزگردها مهمترین کار دولت فراهم کردن امکانات و بسیج همه نیروها می باشد، گفت: مسئله ریزگرد در کانون توجه دولت خواهد بود تا اقدامات لازم انجام شود.
کد خبر: ۵۶۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 31 January 2018
ریزگرد در کانون توجه دولت است
 
رضا ویسه عصر امروز در نشستی که در استانداری خوزستان به منظور جمع بندی سفر دو روزه خود در این استان برگزار شد، اظهار کرد: پس از بازدید از طرح 550هزار هکتار آنچه که به صورت مشخص از این طرح می توان گفت؛ تخصیص آب فاز دوم این طرح است که عملیاتی شده است و این مشکلی که وجود داشته، در سه سال گذشته برطرف می‌شود و امیدواریم فاز دوم هرچه زودتر آغاز شود تا این پروژه عظیم و تاپیرگذار برای کشور به پایان برسد.
 
به گزارش "تابناک" معاون هماهنگ‌کننده دفتر معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: بخش اعظم فاز اول به مرحله بهره‌برداری نهایی رسیده است و مشکل پیچیده موجود در آن نیز با محبت و توجه ویژه مقام معظم رهبری حل شده است. تنها بحث زهکشی که معطل مانده و منابع زیادی لازم داشت و ایشان با اختصاص 100 میلیون دلار به آن موافقت کردند.
 
وی با اشاره به بازدید از کانون ریزگردها در نقاط مختلف استان خوزستان، تصریح کرد: کار بزرگی انجام شده و اگر این‌طور که برنامه‌ریزی‌شده امسال 19 هزار هکتار درختکاری در استان انجام شود؛ بخش اعظمی از کانون‌های بیابانی تبدیل به فضای سبز می‌شود و طبق اعلام استاندار 110 هزار هکتار از اراضی بحرانی طی سال‌های آینده تحت پوشش قرار می‌گیرد.
 
 
معاون هماهنگ‌کننده دفتر معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به کانال آبرسانی جهاد کشاورزی بیان کرد: این کانال کار مهندسی بسیار عظیمی بود که در حداقل زمان انجام شد، همکاری و وقت ویژه استاندار موجب حل گره های این کار شد.
 
ویسه با اعلام اینکه در خصوص ریزگردها مهمترین کار دولت فراهم کردن امکانات و بسیج همه نیروها می باشد، گفت: مسئله ریزگرد در کانون توجه دولت خواهد بود تا اقدامات لازم انجام شود.
 
وی افزود: امروز بازدیدی از رودخانه کارون در شهر اهواز داشتیم و ظاهراً سراسر رودخانه در شهرهای مختلف استان از آلودگی رنج می‌برد؛ برای این حوزه نیز به همکاری همه‌جانبه و توجهات ویژه نیازمند هستیم.
 
ویسه اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا با تعیین زمان‌بندی برای وزارت نیرو، همه امکانات برای رفع آلودگی رودخانه کارون بسیج شود چون چشم‌وچراغ نه تنها خوزستان بلکه کل کشور است و باید از آلودگی آن جلوگیری کرد.
 
وی با اشاره به آب و فاضلاب شهر اهواز که مرتبط با آلودگی رودخانه کارون است گفت: خوشبختانه کار آن در حال نهایی شدن است که بالای 90 درصد پیشرفت دارد؛هفته آینده جلسه ای با حضور استاندار با پیمانکار این پروژه خواهیم داشت، باید از اتلاف وقت جلوگیری و هرچه سریع‌تر پروژه فاضلاب شرق اهواز را افتتاح کرد.
 
معاون هماهنگ‌کننده دفتر معاون اول رئیس‌جمهور در پایان یادآور شد: طی دو روز اخیر توانستیم مجموعه مسائل کلیدی خوزستان را مورد بررسی قرار دادیم، وقت و انرژی ویژه‌ای برای این امور بدون ایجاد تعلل می‌گذاریم تا کارها به زودی ثمر داده و خوزستانی بدون ریزگرد و آلودگی داشته باشیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار