معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دیگر دوره کشاورزی معیشتی و سنتی گذشته است و حتما باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا بتوانیم شرایط کشاورزی کشور را بهینه کنیم.
کد خبر: ۵۵۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 28 January 2018
حسن رکنی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی در محل دایمی نمایشگاه بین المللی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه انواع ماشین آلاتی که می‌توانند شرایط کشاورزی را به طور معنا‌داری در تولید ثروت بیشتر، اقتصادی کردن و بهینه کردن اقدامات در بخش کشاورزی بهتر کند، ارائه شده است. 
  
به گزارش "تابناک": وی ادامه داد: استان خوزستان یکی از استان‌های مستعد در این زمینه است و خوشبختانه تنوع ماشین آلاتی که در این نمایشگاه عرضه شده بسیار خوب است. افرادی که در زمینه ساخت ماشین آلات فعالیت دارند از استان‌های مختلف در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند. 
  
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: خوشبختانه داریم به سمتی پیش می‌رویم که بیش از 90درصد نیازهای کشور را با تولیدکنندگان داخلی تامین می‌کنیم و بخش اندکی از این نیازها از خارج از کشور تامین می‌شود. 
  
رکنی عنوان کرد: دیگر نمی‌توان با شرایطی که در گذشته کشاورزی می‌کردیم، کشاورزی کنیم و آن شرایط را استمرار دهیم. دیگر دوره کشاورزی معیشتی و سنتی گذشته است و حتما باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا بتوانیم شرایط کشاورزی کشور را بهینه کنیم. 
  
وی افزود: کم کم باید در بازار صادرات و عرضه محصولات کشاورزی ایران در بازارهای جهانی حضور خود را پررنگ کنیم و این مساله حاصل نخواهد شد، مگر این‌که هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی در درون کشور کاهش و بهره‌وری و سرعت افزایش پیدا کند. 
  
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که خوشبختانه در بخش دام و طیور شرایط بسیار خوبی حاصل شده است، گفت: همچنین شرایط بسیار خوبی برای تولیدکنندگان در استفاده از تجهیزات روز مهیا شده است. با استقرار خط اعتباری مکانیزاسیون که بدون محدودیت به آن اعتبار تزریق می‌شود، امکان استفاده همه دامپروران و کشاورزان از تسهیلات این خط وجود دارد و می‌توانند به راحتی از این طریق از صنایع روز دنیا استفاده کنند. 
  
رکنی بیان کرد: در مجموعه مرغداری‌های کشور به خصوص در واحدهایی مانند واحدهای مرغ تخم‌گذار که نیاز به تجهیزات دارند، به طور مستمر لازم است تا از تکنولوژی‌های روز استفاده شود. خوشبختانه این شرایط در درون کشور مهیا شده است. 
  
وی با بیان این‌که بخشی از تولیدات گوشت و مرغ کشور را صادر می‌کنیم، گفت: این مساله نیازمند آن است که در کشتارگاه‌ها به خط دو کشتار مجهز شویم.
برچسب ها: حسن رکنی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار