استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد:
استاندار خوزستان گفت: امیدواریم با بودجه ارزی مقابله با گرد و غبار بتوانیم ظرف پنج سال عملیات مهار ریزگردها در سطح 320 هزار هکتار را انجام دهیم.
کد خبر: ۵۵۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶ 24 January 2018

 

انجام عملیات مهار ریزگردها با استفاده از بودجه ارزی مقابله با گرد و غبار

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اداری خوزستان که امروز ( چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: استقلال‌طلبی٬ قطع وابستگی٬ حاکمیت اسلام٬ رواج ارزش‌های دینی٬ آزادی بیان٬ عدالت٬ پیشرفت و توسعه٬ گسترش رفاه جامعه٬ احیای کرامت‌های انسانی و حاکمیت نقش مردم در تعیین سرنوشت خویش از اهدافی بودند که ملت ایران برای دستیابی به آنها علیه رژیم خودکامه شاهنشاهی به پا خاستند و انقلاب کردند.

به گزارش "تابناک"؛وی ادامه داد: مردم ایران در این انقلاب در جهت احیای قسط٬ عدل و حاکمیت مردم و همچنین گستراندن حاکمیت قانون تلاش کردند. با توجه به اینکه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب هستیم٬ در این شرایط حساس لازم است همه دستگاه‌ها برای بیان خدمات٬ تلاش‌ها و اقدامات ارزنده و بزرگ انقلاب اهتمام ویژه داشته باشند و در این راستا از هیج تلاش و کوششی فروگذار نکنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: بنابراین اقدامات موثری که انقلاب اسلامی برای برقراری حاکمیت مردم بر سرنوشت خود٬ گسترش عدالت و توسعه رفاه و دیگر خدمات ارزنده‌ای که در سطح استان و کشور انجام شده باید توسط دستگاه‌ها تبیین شوند و دستگاه‌ها نباید بگذارند معاندان٬ مخالفان یا غافلان این حق نظام و انقلاب را ضایع کنند.

شریعتی عنوان کرد: باید دستگاه‌ها تلاش کنند تا خدمات نظام که با وجود تمام فشارها و سخت‌گیری‌ها و تحریم‌ها به ملت ارایه شده است به جوانان٬ نوجوانان٬ نونهالان و مردم ما منعکس شود. البته کاستی‌ها٬ ایرادات و غفلت‌هایی که صورت گرفته مورد انکار هیچکس نیست که بر آنها نیز گردن می‌نهیم.

وی بیان کرد: دستگاه‌ها باید خدمات خود را به نحوی مطلوب و با به کارگیری شیوه‌های بدیع و جذاب برای نسل جوان به مردم انعکاس دهند. توصیه می‌کنم در این ایام مدیران بیشتر به کار مردم بپردازند البته این امر به این معنی نیست که مدیران در طول سال به کار مردم نمی‌پردازند.

استاندار خوزستان ادامه داد: بعضا مشکلات جاری مردم که به دست مدیران قابل حل است٬ مد نظر است بنابراین مدیران در این ایام بیشتر برای مردم وقت بگذارند. عمده نارضایتی‌های مردم ناشی از در دسترس نبودن مدیران است.

شریعتی با اشاره به وقوع پدیده ریزگردها طی روزهای اخیر در خوزستان٬ اظهار کرد: به دلیل کمبود بارش‌ها در این مدت با مسایل زیست محیطی و گرد و خاک و ریزگردها مواجه شدیم و تعداد روزهای آلوده به گرد و غبار در این مدت بیشتر شد.

وی ادامه داد: با این وجود سایر خدمات مانند آب و برق به پایداری بیشتری رسیده است و با اقدامات صورت گرفته مشکلات در این حوزه‌ها به حداقل رسیده است. در زمینه مهار ریزگردها نیز تمام تلاش و همت دستگاه‌های اجرایی که وظایفی را بر عهده داشتند٬ دنبال شد.

استاندار خوزستان افزود: نهال‌کاری‌های انجام شده از نتایج این اقدامات بود که البته به حفاظت٬ صیانت و توسعه نیاز دارند. امسال نیز انجام عملیات مهار ریزگردها در سطح 30 هزار هکتار در برنامه است که با 11 هزار هکتار سطحی که در سال گذشته تحت عملیات قرار گرفت٬ 42 هزار هکتار مصوب دولت به انجام می رسد.

شریعتی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال جاری این 30 هزار هکتار که 19 هزار هکتار آن نهال‌کاری و حدود 11 هزار هکتار آن مرطوب کردن زمین است٬ محقق شود. امیدواریم با بودجه ارزی مقابله با گرد و غبار بتوانیم ظرف پنج سال عملیات مهار ریزگردها در سطح 320 هزار هکتار را انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار