وزیر جهاد کشاورزی :
حجتی در خصوص حذف اعتبارات مبارزه با ریزگردها در مناطق جنوبی، اظهار کرد: در این زمینه رییس جمهور تاکید کرده است که این اعتبار حذف نخواهد شد.
کد خبر: ۵۵۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 23 January 2018

 

بودجه مقابله با ریزگردها حذف نخواهد شد

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از کانون های فوق بحرانی ریزگردها جنوب شرق اهواز در جمع خبرنگاران در خصوص رشد نهال‌های کشت شده در کانون‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز اظهار کرد: خوشبختانه سازگاری طبیعت با آنچه کارشناسان و متخصصان ارزیابی کرده بودند همراهی دارد.

به گزارش"تابناک" ؛ وی با بیان اینکه نهال‌هایی که در فروردین و اسفندماه سال گذشته غرس شده‌اند در حال حاضر وضعیت خوبی دارند گفت: امیدواریم تا دو یا سه سال آینده این نهال‌ها مستقر شوند و آثار حیاتی خود را در ارتباط با مسایل زیست محیطی عملا نشان دهند. تا شاهد آثار حیاتی آن‌ها در بحث بادشکن، جلوگیری از فرسایش خاک و بلند شدن ریزگردها باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: امیدواریم مردم آرام آرام و به مرور زمان در یک دوره میان مدت آثار مثبت حرکت‌های خیلی خوب و وسیعی که در این عرصه وسیع در جنوب شرق اهواز انجام گرفته است، را با کاهش ریزگردی که منشا آن داخلی است شاهد باشند.

حجتی همچنین در ارتباط با مبارزه با پدیده ریزگردها بیان داشت: یکی از کارهای انجام شده در خور تقدیر و با تلاش شبانه روز استاندار خوزستان و موسسه جهاد نصر بحث احداث کانال آبرسانی به عرصه‌های فوق بحرانی بود که با یک حرکت جهادی از سوی همه دستگاه‌ها انجام شد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تلاش های همه دستگاه ها امیدواریم کارهای نهایی احداث این کانال که عبور از خط لوله نفت پالایشگاه آبادان است نیز انجام شود و فردا یا پس فردا آب را در تالاب منصوریه داشته باشیم.

حجتی حجم این عملیات را با توجه به طول 47کیلومتری مسیر بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: احداث این کانال علی رغم این زمان کم و وجود موانع مختلفی مانند خط راه‌آهن، ده ها لوله‌های نفت و گاز و آب، با رعایت مختصات ایمنی یک شاهکار مهندسی است تا امروز ساهد جریان آب در این کانال باشیم.

وی افرود: با این زیرساختی که انجام شده است و حضور نیروهای مردمی و بسیجی، پیمانکاران محلی ، اقدامات انجام گرفته در خصوص تامین نهال مورد نیاز و تخصیص منابع لازم افق روشنی در مقابل ما قرار می‌دهد تا کار نهال کاری و مرطوب سازی اراضی فوق بحرانی منطقه جنوب شرق اهواز که بیش از ۴۰ هزار هکتار است را امسال به اتمام برسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده با امتداد این کانال، آب را به سمت مارون، هندیجان و زهره برسانیم تا منشا ریزگردها که در مناطق شرق و جنوب شرق اهواز است را که عمدتا در زمستان منشا این آلودگی ها می شود را با یک برنامه میان مدت عملیات بیولوژیک در بحث مرطوب سازی اراضی و کشت نهال مهار کنیم تا در بلند مدت شاهد حذف ریزگرد از این منطقه باشیم.

حجتی در خصوص حذف اعتبارات مبارزه با ریزگردها در مناطق جنوبی، اظهار کرد: در این زمینه رییس جمهور تاکید کرده است که این اعتبار حذف نخواهد شد.

وی ادامه داد: بودجه مبارزه با ریزگردهاممکن است از یک ردیف بودجه‌ای جابه‌جا شود اما حذف نخواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و مسایل مربوط به بودجه بسیار بیشتر از چیزی است که این بودجه حذف شود. با توجه به مسایل مطرح شده به هیچ وجه اعتبار مربوط به مبارزه با ریزگردها حذف نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار