نائب رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از عرصه های فوق بحرانی ریزگردها در جنوب شرق اهواز:
به عنوان نایب رییس مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی که باعث حفظ و آبادی خوزستان شود دریغ نخواهم کرد.
کد خبر: ۵۵۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹ 23 January 2018
 
 
از هر اقدامی که باعث حفظ و آبادی خوزستان شود دریغ نخواهم کرد
مسعود پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی امروز 3 بهمن ماه با سفر به اهواز در حاشیه بازدید از کانون‌های فوق بحرانی ریزگرد و کانال آبرسانی شهید پورشریفی در منطقه جنوب شرق اهواز و سپس بازدید از تالاب شادگان با اشاره به عملیات نهال‌کاری و آبرسانی به عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز که در حال انجام است اظهار کرد: به عنوان نایب رییس مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی که باعث حفظ و آبادی خوزستان شود دریغ نخواهم کرد. 
 
به گزارش" تابناک"؛ وی ضمن تاکید بر روحیه کار جهادی در همه مسئولین استانی و کشوری گفت: همه باید در صحنه باشیم نمی توان تنها از دور نظاره گر بود.
 
پزشکیان در خصوص اقدامات موسسه جهادنصر در احداث کانال آبرسانی شهید پور شریفی جهت آبیاری نهال ها و مرطوب سازی عرصه های فوق بحرانی ریزگردها در جنوب شرق اهواز گفت: موسسه جهاد نصر اقدام موثر و بزرگی را در این زمینه انجام داده است. در مدت زمان کوتاهی توانسته است کانال آب 47 کیلومتری را جهت آبرسانی به عرصه های فوق بحرانی ریزگردها در جنوب شرق اهواز احداث کند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز این کانال آب اندازی شده است و برای آبیاری نهال و مرطوب سازی منطقه فوق بحرانی ریزگردها در جنوب شرق اهواز آماده است.
 
پزشکیان انجام این اقدام جهادی را نشان از اراده و عزم موسسه جهادنصر برای مقابله با پدیده مخرب ریزگردها در استان دانست و گفت: معضل ریزگردها طی 12 سال گذشته ایجاد شده است و نباید انتظار داشت در کوتاه مدت این مشکل مرتفع گردد.
 
وی ادامه داد : در دولت های گذشته اقدامات موثر و به موقعی در جهت مقابله با ریزگردها انجام نشده است و ما فرصت های زیادی را در این راستا از دست داده ایم . باید با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود و بهره گیری از روش های نوین و استفاده از نظرات و دیدگاه متخصصان مسائل زیست محیطی به مقابله با این پدیده پرداخت.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف بودجه 150 میلیون دلاری طرح ها مقابله با ریزگردها در استان خوزستان گفت: هیچ بودجه ای در مجلس شورای اسلامی حذف نمی شود، محل برداشت بودجه 150 میلیون دلاری مقابله با ریزگردها صندوق توسعه ملی است که نیاز به اذن رهبری دارد. مجلس شورای اسلامی موافق اختصاص این بودجه جهت مقابله با پدیده ریزگردها در استان خوزستان بوده و خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار