مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع گرد و غبار در برخی شهرهای استان در پی فعال شدن کانون گرد و خاک شرق اهواز گفت: به دلیل فعال شدن کانون‌های گرد و خاک در کشورهای عربستان و عراق، توده گرد و خاکی در حال تشکیل است که این توده نیز فردا به ایران می‌رسد.
کد خبر: ۵۵۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 23 January 2018

 

خوزستان امروز هم خاکی است / توده گرد و خاک عراقی فردا می‌رسد

کوروش بهادری با اشاره به تداوم گرد و خاک روز گذشته در نقاطی از استان اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز کانون گرد و خاک شرق اهواز فعال خواهد شد و انتظار داریم که در ساعت آینده دید افقی در اهواز و برخی دیگر از نقاط کاهش یابد.

وی ادامه داد: فعالیت کانون گرد و خاک شرق اهواز موجب وقوع پدیده گرد و خاک در شهرهای اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، شادگان و با شدت کمتری در آبادان و خرمشهر می‌شود، که به دنبال آن دید افقی در این نقاط کاهش می‌یابد. این وضعیت تا اواخر امشب ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر دید افقی در اهواز به 1400 متر رسیده است و انتظار می‌رود که تا اواخر امشب باز هم کاهش یابد. همچنین در حال حاضر به دلیل فعال شدن کانون‌های گرد و خاک در کشورهای عربستان و عراق، توده گرد و خاکی در حال تشکیل است.

بهادری ادامه داد: این توده گرد و خاک فردا به ایران می‌رسد که بخشی عظیمی از آن را به سمت استان‌های ایلام و کرمانشاه و بخشی دیگر از صحاری عراق به سمت استان خوزستان حرکت خواهد کرد.

وی بیان کرد: همچنین اکنون نواحی جنوبی و غربی استان خوزستان شاهد ابرناکی هستند. به طوری که رطوبت نسبی صبح امروز در اهواز به 100 درصد، در بستان به 90 درصد و با توجه به بارش‌هایی که امشب در شمال خوزستان شاهد خواهیم بود، میزان رطوبت نسبی در مسجدسلیمان به 98 درصد و در لالی به 92 درصد رسیده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: اکنون رطوبت نسبی در اهواز 80 درصد است و شاهد بارندگی در گتوند هستیم و انتظار می‌رود امشب نیز در برخی نقاط استان این بارش‌ها را داشته باشیم.

بهادری اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته، ایذه با 2 درجه سانتی‌گراد و بهبهان با 20 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط خوزستان بودند. دمای هوای امروز اهواز نیز بین 7 تا 19 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: گردوغبار ، هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار