عارف در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه:
رییس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه تجارب مدیریت بحران در زلزله بم، در کرمانشاه مورد استفاده قرار گرفت، گفت که هنوز تا دستیابی به وضعیت مدیریت بحران یکپارچه فاصله بسیاری داریم.
کد خبر: ۵۵۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵ 24 January 2018

 

نارسایی‌هایی در زمینه اسکان زلزله‌زدگان وجود دارد/ هنوز بین دستگاه‌های مختلف ناهماهنگی‌هایی وجود دارد

محمدرضا عارف در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در حاشیه سفر اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به مناطق زلزله این استان برگزار شد، اظهار داشت: این چهارمین بار است که در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه حضور دارم و می‌خواهم شما را به صحبت‌هایم در سه دوره قبلی در مورد ظرفیت‌ها و پتانسیل بالای این استان ارجاع دهم.

وی با اشاره به همکاری استاندار فعلی کرمانشاه در دولت اصلاحات اظهار کرد: آقای بازوند از جمله مدیران توانمند و با تجربه کشور است که در مدت اخیر اقدامات مثبتی در استان انجام داده است. استان کرمانشاه، استانی با ظرفیت‌های بسیار بالا و جوانانی توانمند و با استعداد است و اینجا قصد دارم آمادگی خود و فراکسیون امید و دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای رساندن صدای مردم استان اعلام کنم.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید امروز اعضای این فراکسیون از مناطق زلزله زده و چند روستای استان کرمانشاه یادآور شد: امروز به همراه همکارانم از نزدیک شاهد زحمات همه دستگاه‌های ذی‌ربط در امدادرسانی به زلزله‌زدگان بخصوص در بحث امداد و نجات و همچنین اسکان موقت آسیب‌دیدگان در زلزله اخیر کرمانشاه و استان‌های غربی کشور بودم که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جریان زلزله اخیر کرمانشاه از تجاربی که در زلزله بم به دست آوردیم به خوبی استفاده شد. البته هنوز رسیدن به یک مدیریت یکپارچه فاصله زیادی داریم.

عارف افزود: متاسفانه همزمان با بحران ناشی از وقوع زلزله با بحرانی دیگر در فضای مجازی روبرو شدیم که البته این بحران نیز به سرعت حل شد،‌اما در روزهای اول شاهد بودیم بعضا تلاش می‌شد اقدامات و تلاش‌های برخی از مسوولان در جریان امدادرسانی به زلزله زدگان کمرنگ جلوه داده شده و زیر سوال برود که البته به سرعت با این شایعات از جانب خود مردم برخورد شد. بماند که هیچ‌کس ادعا ندارد هیچ‌گونه نارسایی در امور مختلف امدادرسانی وجود نداشته است.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به ساعت وقوع زلزله و همچنین پیش‌لرزه‌هایی که قبل از زلزله اصلی اتفاق افتاده بود، این مسائل را لطف خداوند دانست و تاکید کرد که همین مسائل منجر به کاهش تلفات در زلزله اخیر کرمانشاه شد.

عارف گفت: امیدوارم وعده‌ها بخصوص در بحث اسکان موقت به سرعت عملی شود تا بتوانیم وارد مرحله اسکان دائم شویم چراکه با نزدیک شدن به فصل گرما با توجه به شرایط جوی منطقه، مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد خواهد شد و امیدواریم بتوانیم تا پیش از آن مقدمات لازم برای اسکان دائم زلزله‌زدگان را به انجام برسانیم.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش موثر دولت در پیشبرد عملیات امدادرسانی به زلزله زدگان خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت هم به موقع وارد عمل شد و هم با وجود مشکلات بسیاری که در بحث تامین منابع دارد، به خوبی در انجام تعهدات خود اقدام کرد.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان بازدید امروز از نزدیک مشکلات مردم را از زبان خودشان شنیده است، اعلام کرد: یکی از مشکلاتی که دولت در امدادرسانی با آن مواجه است، این است که برآورد اولیه خسارت‌های زلزله با واقعیت فاصله داشته و اشتباهاتی در این راستا صورت گرفته که لازم است در تخصیص بودجه این نقیصه جبران شده و احتمالا باید با افزایش حداقل صددرصدی بودجه در نظر گرفته شده روبه‌رو شویم.

وی در ادامه افزود: هم‌اکنون لایحه بودجه سال آینده از کمیسیون تلفیق هم عبور کرده و عملا در دستور کار مجلس است، بنابراین امکان تغییر چندانی در آن وجود ندارد و ما سعی خواهیم کرد در حد توان و با کمک مجمع نمایندگان استان اقداماتی در این راستا انجام دهیم.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس بر لزوم پایبندی بانک‌ها به تعهدات خود در مورد وام‌های مربوط به کمک به زلزله‌زدگان تاکید کرد و گفت: آنچه را که در صحبت‌های مردم آشکار بود، یکی از بانک‌ها به خوبی به تعهدات خود عمل کرده و درباره عملکرد یکی دو بانک دیگر گلایه‌های وجود دارد.

عارف در پایان تاکید کرد: مردم کرمانشاه باید بدانند که فقط نمایندگان این استان، نماینده آنها در مجلس نیستند و همه خود را نماینده آنها میدانیم و تمام تلاشمان را برای بهبود وضعیت زندگی شان به کار خواهیم بست.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار