استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: کانون ریزگردهای تالاب هورالعظیم کنترل شده است و در یک سال و نیم گذشته هیچ گرد و غباری با منشاء این تالاب نداشته ایم.
کد خبر: ۵۵۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 23 January 2018

غلامرضا شریعتی که شب گذشته به منظور استقبال از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در فرودگاه بین المللی اهواز حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از کانونهای ریزگرد در استان خوزستان، کانون تالاب هورالعظیم بود که خوشبختانه این کانون کنترل شده است و هیچ گرد و غباری با منشاء این تالاب نداشته ایم.

وی افزود: حدود 6 هزار و 500 هکتار از 42 هزار هکتار کانون فوق بحرانی در کانونهای ریزگرد در جنوب شرق اهواز کشت نهال انجام گرفته است و در برنامه داریم تا همه این میزان تا پایان سال مورد پوشش نهالکاری قرار بگیرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: از این میزان 19 هزار هکتار تحت پوشش کشت نهال قرار خواهد گرفت و بخشی از آن نیز آب اندازی می شود که در تالابهای فصلی منصوریه و شریفیه این کار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است برخی مناطق مالچ پاشی و قرق شوند و در این زمینه اقداماتی از سوی اداره کل منابع طبیعی با هماهنگی اداره کل هواشناسی، دانشگاه شهید چمران و سازمان محیط زیست انجام شده است.

استاندار خوزستان تصریج کرد: در این زمینه بخشی از کارها به بسیج و بخشی دیگر به پیمانکاران محلی واگذار شده، امیدواریم این کارها نتیجه دهد و بتوانیم 42 هزار کانون فوق بحرانی را در استان خوزستان مهار کنیم.

وی اظهار کرد: یک کانال آب نیز به طول 47 کیلومتر توسط موسسه جهاد نصر حفر شده است که برای بخشی از آن مشکلی به وجود آمد اما با پیگیریهای انجام شده مشکل آن کانال نیز حل شد و امیدواریم تا هفته آینده آب اندازی شود تا تالاب فصلی منصوریه را پوشش دهد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با آب اندازی تالاب فصلی منصوریه می توان کشتهایی که انجام شده و قرار است انجام شود را راحتتر تحت پوشش آبیاری قرار داد تا بتوانیم راحتتر کار کشت نهال و آب اندازی تالابها را انجام دهیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار