فرمانده سپاه ناحیه مقاومت امام علی(ع) اهواز:
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت امام علی(ع) اهواز گفت: ۲۵۵ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی و نوسازی منازل مددجویان کمیته امداد و اقشار آسیب پذیر توسط سپاه ناحیه مقاومت امام علی(ع) صرف شد.
کد خبر: ۵۵۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳ 22 January 2018

سرهنگ پاسدار عادل ساری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح اقدامات سازندگی و محرومیت زدایی و آسیب های اجتماعی اظهار کرد: امسال بنا به دستور مقام معظم رهبری و در چارچوب وظایفی که از سوی رده های عالی فرماندهی سپاه به ما ابلاغ شد در ۱۳۰ هکتار از اراضی فوق بحرانی شرق اهواز ۲۶ هزار اصله نهال کاشته شد.

وی افزود: این آمادگی را داریم که در صورت تقاضای منابع طبیعی با تمام توان این کار را ادامه دهیم و به جامعه خودمان کمک کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت امام علی(ع) تصریح کرد: نخستین اقدامی که در حوزه محرومیت زدایی انجام دادیم تقسیم بندی و اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم بود و قبل از اعزام و استقرار در مناطق محروم هدف آموزش های عمرانی، فرهنگی به آنها داده شد.

سرهنگ ساری اضافه کرد: امسال اعزام گروه های جهادی با سال گذشته یک فرق اساسی داشت و این تفاوت آن است که گروه های جهادی تا زمانی که مردم به آنها نیاز داشته باشند در منطقه می مانند.

وی بیان کرد: طی این مدت دو حوزه علمیه را در حوطه استحفاظی سپاه ناحیه امام علی(ع) ساختیم و مبالغ خوبی را از سپاه حضرت ولی عصر (عج) و قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) جذب کردیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت امام علی(ع) با بیان اینکه ۳۵ باب منزل مسکونی در مناطق هدف با استفاده از توان گروه های جهادی ما بازسازی شد، ادامه داد: همچنین به ۱۵ بیمار صعب العلاج شناسایی شده کمک هایی شد و ۲۵ عدد جهیزیه به نوعروسان با استفاده از توان خیرین اهدا کردیم.

سرهنگ ساری گفت: ۳۰ پزشک متخصص در قالب طرح جهادی جوادالائمه(ع) با هماهنگی با بیمارستان های مختلف به مناطق محروم اعزام شدند و دو هزار نفر را به صورت رایگان ویزیت کردند.

وی افزود:۴۰ فقره وام کم بهره برای اشتغالزایی و در قالب تجهیز کارگاه های تولیدی زود بازده به افراد واجد شرایط داده شد.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه مقاومت امام علی(ع)، ۴۸۰ نفر از مناطق محروم به مشهد مقدس و سه هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی اعزام شدند.

تشکیل شورای معتمدان

سرهنگ ساری بیان کرد: چهار منطقه در شرق اهواز که در معرض آسیب های اجتماعی بودند شناسایی و شورای معتمدان برای آنها تشکیل شد و شورای معتمدان، معتادان را به صورت داوطلبانه شناسایی می کند که طی این مدت ۱۰۲ معتاد برای ترک اعتیاد به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی عنوان کرد: نخستین اقدام ما در زمینه آسیب های اجتماعی حمایت از خانواده معتادان است که سبد کالا، بسته های فرهنگی، تحصیلی، آموزشی و بهداشتی به آنها تقدیم می شود ضمن اینکه هزینه اقامت در کمپ ترک اعتیاد را خودمان پرداخت می کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت امام علی(ع) گفت: معتادان را پس از ترک اعتیاد به حال خود رها نمی کنیم و شورای معتمدان با آنها در ارتباط هستند که با اشتغالزایی صورت گرفته برای آنها به هشت فرد پاک شده از دام اعتیاد ۲۸۰ میلیون ریال وام بی سود و بهره داده شده که بازپرداخت این وام ها متناسب با توان مالی آنها است.

سرهنگ ساری تصریح کرد: ۵۰ نفر از معتادان رها شده از دام شوم اعتیاد به مشهد مقدس اعزام می شوند که این عدد تا آخر سال به ۲۰۰ نفر می رسد.

وی با بیان اینکه برای بازسازی هر خانه ۴۰ میلیون ریال و برای ساخت کامل خانه ۳۰۰ میلیون ریال وام می دهیم، گفت: ۲۵۵ میلیون تومان برای بازسازی و ساخت کامل منازل محرومان تاکنون هزینه شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت امام علی(ع) با اشاره به اقدامات این ناحیه برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاهی اضافه کرد: ۸۴ کانکس توسط گروه های جهادی و بسیجی ما ساخته و به کرمانشاه ارسال شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار