رییس مجمع نمایندگان خوزستان وعده داد:
عباس پاپی زاده از پیگیری نمایندگان مجلس جهت بازگرداندن اعتبار طرح مقابله با ریزگردهای خوزستان به دلیل اهمیت بالای آن خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس خوزستان مصمم هستند که اعتبارات طرح مقابله با ریزگردهای خوزستان و طرح تقویت بنیه دفاعی را از طرح های دیگر در این بند استثنا کنند و به بودجه برگردانند.
کد خبر: ۵۵۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶ 21 January 2018
رییس مجمع نمایندگان خوزستان در خصوص حذف بودجه 150 میلیون دلاری مقابله با گرد و غبار جنوب کشور از جمله خوزستان، در لایحه بودجه پیشنهادی به مجلس  اظهار داشت: سال گذشته در زمان تقدیم لایحه سال جاری از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی اعتباری برای  اجرای طرح مقابله با پدیده ریزگردهای استان خوزستان در نظر نگرفته شده بود. با پیگیری های جدی و مداوم نمایندگان خوزستان و دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد اصلاح لایحه بودجه سال جاری و تخصیص 100 میلیون دلار اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های مقابله با ریزگردها به صحن علنی مجلس آورده و مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.
 
به گزارش "تابناک" ؛ عباس پاپی زاده ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال آینده نیز اعتباراتی برای مقابله با ریزگردها در استان خوزستان در نظر گرفته است اما با این تفاوت که سایر مناطق و مسائل دیگر کشور را نیز گنجانده است. در تبصره 4 بند و  لایحه بودجه 97 این اعتبارات را لحاظ کرده است . اما در این بند علاوه بر اجرای طرح مقابله با ریزگردهای خوزستان، مصارف مختلفی برای استفاده از صندوق توسعه ملی تعریف کرد . موضوعاتی مانند بنیه دفاعی، توسعه مناطق محروم سیستان و بلوچستان، ساماندهی بافت های فرسوده، حمل و نقل ریلی به بندی که در سال گذشته فقط مختص طرح مقابله با ریزگردها بود در لایجه بودجه سال اینده  اضافه شده است.
 
‎نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: محل برداشت اعتبارات تمامی مسائل مذکور را نیز صندوق توسعه ملی تعریف کرده است.بنابراین بحث ریزگردها تنها یکی از مسائل دولت بوده است که می بایست اعتبار آن از صندوق توسعه ملی تامین شود، مجموعه برداشت دولت از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های فوق در لایحه بودجه سال 97 به 6 میلیارد دلار افزایش یافته است.
 
رییس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: این رقم کل درآمدهای مازاد از فروش نفت که باید به صندوق توسعه ملی واریز شود را شامل می شود.  به دلیل رقم هنگفت 6 میلیارد دلار در این بند بودجه حساسیت های بسیاری  در کمیسیون تلفیق ایجاد شد. برخی از نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق اظهار داشتند برداشت این رقم با سیاست های صندوق توسعه ملی تطابقی ندارد. 
 
پاپی زاده، افزود: دولت نیز دفاع مناسبی برای تصویب این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق انجام نداد. بنابراین در گزارش لایحه بودجه این طرح به طور کلی حذف شده است، همراه با طرح مقابله با ریزگردهای خوزستان طرح های بسیار دیگری که در این تبصره گنجانده شده بود مانند طرح انتقال آب شرب با لوله به سیستان بلوچستان حذف شد، بنابراین اعتبارات طرح های همچون بنیه دفاعی، توسعه مناطق محروم سیستان و بلوچستان، ساماندهی بافت های فرسوده، حمل و نقل ریلی نیز حذف شدند.
 
وی گفت: بر این اساس 350 میلیون دلار اعتبار طرح انتقال آب شرب به سیستان بلوچستان،350 میلیون دلار اعتبار توسعه حمل و نقل ریلی، 100 میلیون دلار اعتبار ساماندهی بافت های فرسوده، 1 میلیارد و300 میلیون دلار اعتبار طرح تقویت بنیه دفاعی، اعتبار طرح های آبیاری کم فشار و تحت فشار و ساماندهی حمل و نقل عمومی حذف شد، بنابراین اعتبارات طرح مقابله با ریزگردها که همراه با این طرح های مذکور آمده بود نیز حذف شد.
 
رییس مجمع نمایندگان خوزستان از پیگیری نمایندگان مجلس جهت بازگرداندن اعتبار طرح مقابله با ریزگردهای خوزستان به دلیل اهمیت بالای آن خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس خوزستان مصمم هستند که اعتبارات طرح مقابله با ریزگردهای خوزستان و طرح تقویت بنیه دفاعی را از طرح های دیگر در این بند استثنا کنند و به بودجه برگردانند. 
 
وی در پایان گفت: در این خصوص نمایندگان مردم خوزستان با اعضای کمیسیون تلفیق  و رییس مجلس جلساتی را برگزار خواهند کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار