نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم خرمشهر در مجلس اسلامی گفت: سازمان حفاظت محیط ‌زیست در کشور یک سازمان دولتی ناکارآمد است و سازمانی نیست که برای مسئله ریزگردها دلسوزی کند.
کد خبر: ۵۵۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸ 21 January 2018

عبدالله سامری عصر امروز اظهار کرد: در دوره گذشته برای مسئله ریزگردها ۱۰۰ میلیارد دلار و امسال نیز ۱۵۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص‌یافته است.

وی افزود: در آن دوره نیز مقام معظم رهبری برای استفاده از این اعتبار از صندوق توسعه ملی موافقت کرده و اذن دادند، اما امسال متأسفانه دولت پیش از دریافت اذن مقام معظم رهبری این طرح را به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع داد.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس گفت: صندوق توسعه ملی مربوط به مسائل کشور است و باید در امور آن از مقام معظم رهبری اذن گرفته شود و یقیناً مقام معظم رهبری با مشکلات به وجود آمده در خوزستان، با این طرح به‌مانند دوره گذشته موافقت می‌کنند.

وی عنوان کرد: مجلس این طرح را ارجاع داد تا دولت در ابتدا اذن مقام معظم رهبری را دریافت کند و سپس مجدداً این طرح در اختیار مجلس قرار گیرد و دولت با این اقدام کار نصف و نیمه‌ای را انجام داد.

سازمان حفاظت از محیط‌ زیست برای ریزگردهای خوزستان دلسوزی ندارد

سامری با اشاره به سازمان حفاظت از محیط ‌زیست کشور، اظهار کرد: این سازمان در کشور یک سازمان دولتی ناکارآمد است و سازمانی نیست که برای مسئله ریزگردها دلسوزی کند.

وی افزود: به نظر بنده باید مجلس برای تغییر شکل و قیاس سازمان حفاظت محیط‌ زیست به فکر باشد و آن را از زیر نظر ریاست جمهوری خارج کند و در اختیار متولی قرار بگیرد که نمایندگان از آن سؤال کنند و توضیح بخواهند، چراکه این سازمان بازندگی مردم سروکار دارد‌.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس گفت: سازمان حفاظت محیط‌ زیست با زندگی مردم سروکار دارد اما اگر کسی جوابگوی این مسائل نباشد، ما باید منتظر پاسخ و حضور رئیس‌جمهور در مجلس باشیم که توضیح ارائه دهد، اما وی هم با داشتن مشکلات کشور قادر نیست در مجلس حضور پیدا کند و جوابگو باشد.

وی افزود: کلانتری رئیس کنونی سازمان حفاظت از محیط ‌زیست بی‌ادب است و واقعاً نمی‌توان به وی معاون رئیس‌جمهور تلقی کرد، وی فردی است که لیاقت ندارد ولی نمی‌دانم بر چه اساسی در این جایگاه قرارگرفته است.

سامری با تأکید بر اینکه ما اعتراضات خود را انجام داده‌ایم، عنوان کرد: پس از توهین کلانتری در نشست شورای اداری خوزستان، معاون اول رئیس‌جمهور نیز به وی تذکر داد و در جلسه هیئت دولت با وی برخورد کرد.

افت تحصیلی دانش آموزان خوزستان به دلیل تعطیلی‌های مکرر در پی ریزگردها

وی اظهار کرد: هر مدت شاهد گرد‌و‌خاک در استان خوزستان هستیم و پروازها لغو و مدارس به تعطیلی کشانده می‌شود و این باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان استان خوزستان می‌شود.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس افزود: این همان مسائلی است که ما به زنگنه وزیر نفت در رابطه با شرط معدل در بحث استخدام شرکت نفت عنوان کردیم، زمانی که دانش‌آموزان و دانشجویان ما به دلیل این تعطیلی‌ها از مدرسه و دانشگاه محروم می‌شوند، نباید از آن‌ها انتظار داشت که معدل بالایی داشته باشند، چراکه به دلیل این ریزگردها جوانان خرمشهری از تحصیل عقب می‌مانند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار