نماینده شادگان:
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از ظرفیت‌های هر استان به خوبی استفاده شود و اولویت‌های اشتغال در آن استان برای جوانان بومی همان استان در نظر گرفته شود، مشکل بیکاری، اشتغال و بحث معیشتی مردم حل خواهد شد .
کد خبر: ۵۵۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 21 January 2018

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد اظهار کرد: برای استفاده از ظرفیت‌ها، توان نیروهای بومی و بکارگیری آن‌ها در پروژه‌های درون خوزستان، نمایندگان استان اولین کاری را که انجام دادند این بود تا با تصویب ماده 47برنامه ششم مستمسک قانونی برای مسئولان ایجاد شود و آن‌ها هیچ بهانه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وی افزود: برای آنکه مسئولان عنوان نکنند که از نظر قانونی دلیلی وجود ندارد تا کارهای درون استان، به خوزستانی‌ها و بومی‌ها واگذار شود، این امر به صورت قانون درآمده و دولت و بخش‌های مختلف در جاهایی که کار می‌کنند، باید از نیروهای بومی آن منطقه استفاده کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمینه حتی نیروی بومی نیز تعریف شده است تا مشکلی به وجود نیاید. هر شخصی که به پروژه نزدیک‌تر باشد، بر اساس تعریف انجام شده، نیروی بومی به حساب می‌آید اما متاسفانه به این قانون در خوزستان عمل نمی‌شود.

ناصری نژاد عنوان کرد: اگر آماری از رفت‌وآمدها به استان خوزستان گرفته شود، می‌توان دریافت که اکثر این ترددها افرادی هستند که از خارج استان برای کار وارد خوزستان می‌شوند و سپس به شهر خود باز می‌گردند.

وی گفت: شرکت‌های بزرگ پیمانکاری اکثرا در خارج از استان هستند و با توجه به این امر ارزش افزوده آن‌ها نیز به خارج از استان تعلق می‌گیرد و سبب می‌شود تا بر استان خوزستان فقر حاکم شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوزستانی‌ها جزیی از کشور هستند و اگر نیاز آن‌ها برطرف نشود مهاجرت می‌کنند و جایی که به آن مهاجرت خواهند کرد، با هجوم مهاجرانی مواجه می‌شود که دنبال کار هستند و مجددا آن مشکل در آن منطقه به وجود می‌آید.

ناصری نژاد اظهار کرد: اگر از ظرفیت‌های هر استان به خوبی استفاده شود و اولویت‌های اشتغال در آن استان برای جوانان بومی همان استان در نظر گرفته شود، مشکل بیکاری و اشتغال حل خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اشتغال ، نیروی بومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار