نماینده اهواز:
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخلاف اظهارات مطرح شده، بودجه مقابله با گرد و غبار جنوب کشور از لایحه بودجه 97 حذف نشده است، گفت: با توجه به اینکه صندوق توسعه ملی به عنوان محل تأمین این بودجه پیش‌بینی شده است، کمیسیون تلفیق تصویب آن را منوط به اذن رهبری دانسته است.
کد خبر: ۵۵۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 21 January 2018

 

کمیسیون تلفیق، تصویب بودجه گرد و غبار را منوط به اذن رهبری دانسته است

جواد کاظم‌نسب الباجی در واکنش به اظهارات معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست مبنی بر حذف بودجه 150 میلیون دلاری جنوب کشور از جمله خوزستان، در لایحه بودجه پیشنهادی سال 97 اظهار کرد: در جدول بند "و" تبصره 4 لایحه بودجه 97، رقمی برای مقابله با گرد و غبار کشور از محل صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده بود.

وی ادامه داد: تخصیص از صندوق توسعه ملی منوط به اذن رهبری است و دولت به جای گرفتن اذن رهبری، این بند را وارد لایحه بودجه 97 کرده است. بنابراین تصویب این بودجه مقابله با گرد و غبار مستلزم اذن رهبری است که انشاءالله هم رییس مجلس شورای اسلامی و هم رییس کمیسیون تلفیق مجلس به دنبال آن هستند.

نماینده اهواز در خانه ملت افزود: بنابراین این بودجه حذف نشده که دوستان در این زمینه شایعه‌پراکنی می‌کنند. بلکه فقط اذن رهبری می‌خواهد. باید از این افراد شایعه‌پراکن پرسید که آیا شما اذن رهبری را گرفته بودید که محل تأمین بودجه مقابله با گرد و غبار را صندوق توسعه ملی پیشنهاد و آن را وارد لایحه بودجه کردید؟

کاظم‌نسب الباجی تصریح کرد: هرگونه پیشنهاد برای محل تأمین اعتبارات و لایحه بودجه باید بر اساس منابع باشد. منابع پیشنهادی برای بودجه مقابله با گرد و غبار جنوب کشور، در لایحه بودجه 97 نیز منابع ارزی است که متأسفانه بدون اجازه گرفتن از رهبری آن را وارد لایحه بودجه کرده‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه سازمان حفاظت محیط زیست بدون درایت چنین پیشنهادی را داده بود. ما نمی‌توانیم چیزی را تصویب کنیم که اصلا وجود ندارد. اکنون نیز کمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، تصویب بودجه مقابله با گرد و غبار جنوب کشور و از جمله خوزستان را منوط به اذن رهبری کرده است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی، افزود: مقرر شده تا رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه بودجه و رئیس کمیسون تلفیق مجلس شورای اسلامی، با هماهنگی یکدیگر پیگیر گرفتن اذن رهبری شوند تا در صورتی که رهبر اذن دهند، بودجه مقابله با گرد و غبار را به لایحه بودجه 97 وارد کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: گرد و غبار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار