قائم مقام معاونت درمان علوم پزشکی اهواز خبرداد:
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه 137 نفر به مراکز درمانی تابعه این دانشگاه در سطح استان به دلیل مشکلات تنفسی طی وقوع گرد و غبار خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 20 January 2018

دکتر خجسته حسینی‌نژاد با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار شدید در مناطقی از استان از روز گذشته، اظهار کرد: به دنبال وقوع این پدیده، از پیش از ظهر تا شب گذشته (29 دی ماه) در مجموع 137 نفر به علت داشتن مشکلات تنفسی، به بیمارستان‌ها و مراکز شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد 9 نفر در بخش‌های بیمارستانی و 70 نفر در بخش اورژانس بیمارستان‌ها بستری و 58 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: همچنان شاهد مراجعات مردم به مراکز درمانی تابعه دانشگاه به دلیل مشکلات تنفسی هستیم. بنابراین از شهروندان و بویژه گروه‌های حساس شامل کودکان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا مزمن صعب‌العلاج و سالمندان که بیشتر در معرض آسیب هستند، می‌خواهیم تا ثبات وضعیت هوا حتی‌الامکان از ترددهای غیرضروری و خروج از منازل خود اجتناب کنند.

حسینی‌نژاد با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار و بارندگی به طور همزمان در برخی شهرها، بیان کرد: این وضعیت فعلی هوا نیز خوب و مطلوب نیست. در زمان وقوع آخرین پدیده قبل از 29 دی‌ماه، به دلیل درایت و هشیاری شهروندان، آمار مراجعات تنفسی به مراکز درمانی، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت و امیدواریم اکنون نیز این آمار کاهش یابد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار