نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی:
علی حیدری از مشخص نشدن تکلیف بدهی دولت به تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 19 January 2018

علی حیدری (نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی)  گفت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی هم نتوانست تکلیف پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی را روشن کند.

وی افزود: از آنجا که دولت در لایحه پیشنهادی خود، تکلیف مطالبات سازمان تامین اجتماعی را روشن نکرده است، در جلسه کمیسیون تلفیق، سازمان تامین اجتماعی پیشنهادات خود را برای چگونگی بازپرداخت بدهی ۱۴۵ هزار میلیاردتومانی دولت را مطرح کرد، اما نمایندگان مجلس به آن رای ندادند.

وی ادامه داد: پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی که از طریق علیرضا محجوب (عضو فراکسیون کارگری مجلس) در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد؛ این بود که دولت از محل سهام معادن، واحدهای پتروشیمی و صنایع بالادستی دیگر با سازمان تامین اجتماعی تسویه حساب کند؛ که این پیشنهاد در ‌‌نهایت مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

حیدری ادامه داد: در عین حال این کمیسیون هیچ مصوبه‌ای در مورد کاهش مطالبات سازمان تامین اجتماعی نداشت.

به گفته نائب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، با این حساب هنوز تکلیف پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی مشخص نیست و تصمیم‌گیری در این باره به رأی نمایندگان حاضر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بستگی خواهد داشت.

طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است سالانه معادل ۱۰ درصد از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند. این تکلیف نه تنها هنوز برای سال ۹۶ (سال اول اجرای برنامه) عملیاتی نشده است، بلکه در لایحه پیشنهادی ۹۷ نیز هیچ اشاره‌ای به آن نشده است.

در عین حال هفته گذشته بود که اعلام شد برخی نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی تلاش مشترکی آغاز کرده‌اند تا از طریق تغییر روش محاسبه مطالبات سازمان، از حجم بدهی‌های دولت بکاهند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار