عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت خود عامل اصلی افزایش هزینه‌های تولید بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۵۵۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 17 January 2018

عباس پاپی زاده اظهار کرد: دولت اعتقاد ندارد که کشاورزان مانند سایر فعالان اقتصادی دچار تورم شده‌اند و هزینه‌های تولید آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: دولت خود عامل اصلی افزایش هزینه‌های تولید بخش کشاورزی است. در این زمینه دولت از سال گذشته تاکنون حدود 100 درصد قیمت آب را افزایش داده است و این مساله باعث افزایش هزینه‌های تولید کشاورزان می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: یکی از منابع مهم تولیدات کشاورزان آب است و پول آب را نیز خود دولت دریافت می‌کند. در این زمینه دولت نرخ آب را حدود 100درصد افزایش داده است اما برای مثال حاضر نیست تا قیمت خرید گندم را 10درصد افزایش دهد.

پاپی زاده عنوان کرد: بسیاری از اراضی که کشاورزان در آن‌ها به کشت محصولات می‌پردازند، اراضی دولتی موسوم به اراضی هیات‌های واگذاری 7نفره هستند که در اختیار دولت است و کشاورزان هرساله باید اجاره این اراضی را به دولت پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه امسال قیمت اجاره بهاء این اراضی بین 5 تا 7 برابر افزایش پیدا کرده و پولی که کشاورز باید به دولت بدهد، حداقل 5برابر شده است.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت این منطق را نمی‌پذیرد که وقتی هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی افزایش پیدا می‌کند، باید قیمت خرید محصولات نیز افزایش پیدا کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار