رئیس مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد از آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از ساعت 8 صبح امروز خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸ 17 January 2018

دکتر شاهانی از آغاز مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد از ساعت 8 صبح امروز خبر داد و گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت‌نام به آدرس www.azmoon.org اقدام به انتخاب رشته کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سایت ثبت‌نام تا ساعت 24 چهارشنبه 11 بهمن باز خواهد بود، ادامه داد: در این مرحله در 1555 رشته/محل 24 هزار نفر به منظور تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد و این کاهش ظرفیت به دلیل پذیرش نظر وزارت علوم در خصوص اینکه دانشگاه آزاد در تهران و مراکز استان‌ها پذیرش نداشته باشد، اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بنای دانشگاه آزاد بر این است که کارها را بر اساس تفاهم با وزارت علوم انجام دهد و با تعامل کار را پیش ببرد، به همین دلیل به رغم اینکه در مصاحبه‌های قبلی اعلام کرده بودیم ظرفیت کارشناسی ارشد حدود 60 هزار نفر است اما در پی مذاکرات انجام شده بین معاونین آموزشی دانشگاه آزاد و وزارت علوم میزان پذیرش در این مرحله کاهش پیدا کرد و به 24 هزار نفر رسید.

رییس مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد با بیان اینکه در جهت تعامل با وزارت علوم در مقطع دکترای تخصصی تکمیل ظرفیتی در دانشگاه آزاد انجام نخواهد شد، گفت: به رغم وجود ظرفیت خالی، در مقطع دکترای تخصصی مرحله تکمیل ظرفیت اعلام نکرده‌ایم، اما در مقطع کارشناسی ارشد داوطلبانی که در هیچ واحدی پذیرفته نشده‌اند،‌ می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد و در خصوص رشته‌هایی که بر مبنای سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند، از این پس بازه زمانی باز بودن سایت ثبت‌نام طولانی‌تر خواهد شد و پذیرش بدون آزمون در دانشگاه آزاد وجود نخواهد داشت.

شاهانی با بیان اینکه در گذشته پذیرش بدون آزمون ضابطه‌ای نداشت و هر فردی که زودتر ثبت‌نام می‌کرد، ‌دانشجوی دانشگاه آزاد محسوب می‌شد، گفت: در حال حاضر این پذیرش براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد و داوطلبانی که معدل دیپلم و پیش دانشگاهی آن‌ها بالاتر باشد، در اولویت پذیرش هستند.

رئیس مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اظهار کرد: پیش از این در رشته‌های بدون آزمون برای هر رشته محل، داوطلبان باید یک کارت اعتباری خریداری می‌کردند اما از این پس با ثبت‌نام در رشته محل‌های مختلف خرید یک کارت ثبت نامی کافی است و اگر داوطلبی بخواهد در همه 20 رشته/محل ثبت‌نام کند، با خرید یک کارت اعتباری می‌تواند ثبت‌نام خود را انجام دهد که این کار به جهت ارتقای کیفیت و ارائه تسهیلات به داوطلبان انجام شده است.

وی در خصوص تکمیل ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی و در مقطع دکترای حرفه‌ای، اظهار کرد: در این رشته‌ها نیز با هماهنگی وزارت بهداشت در ظرفیت بسیار محدودی دانشجو پذیرش می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار