دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن خواستار شد:
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی کشور توانمندی و بازآفرینی بافت فرسوده کشور است، باید سیاست‌ها و بسته‌های تشویقی را برای ترغیب بخش خصوصی به ساخت و ساز در مناطق دارای بافت فرسوده در نظر گرفت.
کد خبر: ۵۵۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 16 January 2018

فرشید پورحاجت در جمع خبرنگاران در خصوص ماجرای اعتراض به بررسی غیرعلنی یکی از لوایح در جلسه روز گذشته( 25دی‌ماه) شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: در این جلسه، سه لایحه شهرداری که دارای یک مضمون بودند به طور همزمان تقدیم شورا شد. این لوایح شامل تعیین جایزه خوش‌حسابی برای پرداخت عوارض نوسازی و بهای خدمات شهری، بخشودگی جرائم این عوارض و لایجه و بسته تشویقی و تخفیف برای عوارض صدور پروانه ساختمان به منظور رونق در ساخت و ساز بودند

وی ادامه داد: نمی‌دانم بنا بر چه ضرورتی لایحه سوم به صورت غیرعلنی بررسی شد. رئیس شورای شهر باید دلیل این موضوع را بداند. با توجه به اینکه هر سه لایحه مرتبط با بحث درآمد شهرداری هستند و فکر می‌کنم تفاوت آن چنانی میان این لوایح وجود ندارد، به بررسی غیرعلنی لایحه سوم اعتراض کردم.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن افزود: به استناد ماده 2 قانون بهبهود مستمر کسب وکار برای هر بسته تشویقی یا سیاستی که توسط شورا وضع می‌شود باید نظر بخش خصوصی نیز دیده شود. اگر این بسته در حوزه یا مرتبط با حوزه ساحت و ساز است، به عنوان رئیس انجمنی که جایگاه مشخصی در استان دارد انتظار داشتم که نظر ما نیز در جریان بررسی این لایجه دیده شود.

پورحاجت عنوان کرد: درخواست ما از شورا این بود که میزان بخشودگی در عوارض صدور پروانه ساختمان برای مناطق دارای بافت فرسوده و حاشیه‌نشین افزایش یابد. یعنی هربسته‌ای که برای حوزه ساخت و ساز در نظر گرفته می شود به میزان بیشتری برای اینگونه مناطق باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی کشور توانمندی و بازآفرینی بافت فرسوده کشور است، باید سیاست‌ها و بسته‌های تشویقی را برای ترغیب بخش خصوصی به ساخت و ساز در مناطق دارای بافت فرسوده در نظر گرفت.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن افزود: اعتقاد داریم افزایش میزان بخشودگی عوارض صدور پروانه برای مناطق حاشیه‌ای و دارای بافت فرسوده می‌تواند انگیزه و رغبت بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این مناطق افزایش دهد.

پورحاجت درباره بحث تراکم‌فروشی در مناطق برخوردار اهواز نظیر کیانپارس که اخیرا مطرح شده است، گفت: یکی از منابع درآمدی شهرداری‌های کشور از محل فروش تراکم است. این سیاست برای چندین سال است که در کشور وجود دارد. امیدواریم تراکم فروشی با اتخاذ شیوه‌های از منابع درآمدی شهر حذف شود و شهرداری‌ها دیگر برای چنین درآمدی برنامه‌ریزی نکنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار