فرماندار آبادان:
فرماندار آبادان گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از قاچاق سازمان یافته کالا در منطقه به ما نرسیده است.
کد خبر: ۵۵۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 15 January 2018

عزیزاله شهبازی ظهر امروز در جریان بازدید میدانی از روستاها و دهستانهای بخش اروندکنار ضمن اشاره به انجام این بازدیدها به منظور بررسی روند فعالیتهای دهیاریها در حوزه عمرانی، گردشگری، فرهنگی، مذهبی، بهداشتی، درمانی، کشاورزی، بهسازی معابر و غیره و تاکید بر گذران معیشت مردم این مناطق از طریق دریا و کشاورزی، افزود: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست نظام جمهوری اسلامی در بحث مراودات مرزی (صادرات و واردات) در حوزه معیشت مرزداران تحت عنوان کالای ملوانی که در قانون آمده، تمامی مجموعه شهرستان اعم از قوای مقننه، قضائیه و مجریه عزمشان بیشتر از هر زمان دیگر بر انجام این فعالیتها جزم شده است.

وی با بیان اینکه در این باره زیرساختهای لازم در اروندکنار نیست، اظهار کرد: به دنبال مهیا سازی زیر ساخت ها برای ورود کالای تجاری بزرگ و حجیم هستیم، عزم ما بر این است تا زمینه لازم برای صادرات و واردات کالا با هدف کمک به معیشت و گذران زندگی در بندر چوئبده و به خصوص اروندکنار به طور چشمگیری انجام شود.

فرماندار آبادان تصریح کرد: انتظار می رود تا مسئولان گمرکات، مرزبانی و بنادر و دریانوردی در امر تسهیل و روان سازی این مسئله تلاش بیشتری کنند.

شهبازی با ابراز خرسندی از تعبیه گیت های خروجی منطقه آزاد اروند در حوزه شهرستان آبادان در مسیرهای آبادان به اهواز و آبادان به ماهشهر و استقرار نیروهای انتظامی در آنجا گفت: از بابت قاچاق کالا هراسی نداریم، تاکنون گزارشی از قاچاق سازمان یافته کالا در منطقه به ما گزارش نشده و لذا ماموران و مسئولان دیگر وسواس گذشته مبنی بر اینکه کالاها به طور تجمیعی از مرز آبادان خارج شوند را ندارند.

وی افزود: البته در جهت مبارزه با قاچاق به منظور تقویت اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه کوتاه نمی آئیم اما شرایط را تسهیل می کنیم.

شهبازی با قدردانی از پشتیبانی امام جمعه و بخشدار اروندکنار در این باره، اظهار کرد: بخشی از جمع بندیها و نتیجه گیریهای ما بر اساس بازدیدهای میدانی و یا مسائل و موضوعات مطروحه از سوی مردم و یا گزارش نمایندگان انجام می شود لذا امید می رود تا این بازدیدها و دیدارهای چهره به چهره با مردم بزرگوار، کم توقع و مرزداران غیور سبب بهبود وضعیت معیشتی آنان شود.

وی تصریح کرد: از بخشدار می خواهیم تا در امر تسهیل در امر معیشت مرزنشینان در بندر اروندکنار تلاش بیشتری کند.

 در جریان این بازدید که از دهستانهایی همچون منیوحی، نصار، کوت شنوف، ابوعقاب، ابوخضراوی، رفیع، عریض، یادمان والفجر ۸ و غیره انجام شد امام جمعه، بخشدار و مدیر بازارچه مرزی اروندکنار و مدیران دستگاههای مختلف اجرایی آبادان همچون دانشکده علوم پزشکی، ادارات گاز، آبفا، مخابرات، بنیاد مسکن، راهداری، راه و شهرسازی، مدیران کل گمرک و بنادر و دریانوردی نیز حضور داشتند، در پایان این بازدیدها جلسه شورای اداری در اروندکنار برگزار می شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار