استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: فاینانس مالی تصفیه خانه غرب اهواز به اتمام رسید و امیدواریم عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه غرب اهواز در سال ۹۷ شروع شود.
کد خبر: ۵۵۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳ 15 January 2018

 

اعتبارات ارزی احداث تصفیه خانه غرب اهواز تأمین شد

غلامرضا شریعتی عصر امروز در آئین کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی طرح های ساماندهی فاضلاب شهرستان کارون اظهار کرد: رییس جمهور اسفند ماه سال گذشته دستور بهبود و نوسازی شبکه آب شرب و فاضلاب خوزستان را صادر کرد و بعد از آن هم مصوبه ۱۵ فروردین ماه را برای حل پنج مشکل اصلی خوزستان داشتیم که آب و فاضلاب یکی از مشکلات اصلی استان بوده است.

وی افزود: دولت با وجود تمام مضایق و سختی هایی که داشته اعتبار لازم را تامین کرده و بیش از آنچه اکنون در شهرها کار می شود در حوزه تامین آب شرب سالم و بهداشتی در طرح آبرسانی غدیر در حال انجام است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بیش از ۴۵ کیلومتر لوله کشی در این طرح انجام شده و تا پایان سال ۷۵ کیلومتر دیگر هم کار می شود.

شریعتی اضافه کرد: در حوزه فاضلاب هم همین امروز در طرح‌هایی که در کارون کلنگ آن را به زمین زدیم بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبارات برای ساخت و احداث شبکه جمع آوری فاضلاب بخش های اسلام آباد شرقی، درویشیه و شهرک گل ها صرف شده است.

وی بیان کرد: طرح های بعدی به تدریج در درویشیه غربی، کوی مشعلی، اسلام آباد غربی، و زرگان در شهرهای اهواز و کارون اجرا می شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: از ۶۰۰ میلیارد ریالی که از محل اعتبارات ملی به ساماندهی و نوسازی شبکه فاضلاب اهواز اختصاص یافته ۳۵۰ میلیارد ریال برای ساخت شبکه فاضلاب شهرستان کارون هزینه شده است.

شریعتی عنوان کرد: بقیه اعتبارات در اهواز هزینه می شود و طرح های ساماندهی و احداث شبکه فاضلاب اسلام آباد غربی از محل اعتبارات نفت هزینه می شوند که به زودی شروع می شود.

وی در پایان بیان کرد : اکنون در مرحله خرید لوله هستیم و پیمانکار بعد از این کار خود را آغاز می کند و فاینانس مالی تصفیه خانه غرب اهواز با سختی به اتمام رسید و امیدواریم عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه غرب اهواز در سال ۹۷ شروع شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار