در بیست و سومین جلسه شورای شهر اهواز؛
سهل انگاری صورت گرفته در حوزه سلامت اهواز از مواردی بود که در جلسه شورای شهر اهواز مورد بحث قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷ 15 January 2018

عصر امروز در بیست و سومین جلسه پنجمین شورای شهر اهواز، ایرادات وارده فرمانداری این شهر در خصوص دو لایحه؛ واگذاری اتوبوس های جدید به بخش خصوصی و تعیین عوارض تملک ٣٩ قطعه از تعاونی مسکن کارگران آب و برق منطقه چهار مورد بررسی قرار گرفت، در انتها نیز اعضا به هر دو لایحه رای به اصرار دادند.

در ادامه نیز فتح الله حاجتی یکی از اعضای این شورا در نطق پیش از دستور جلسه عنوان کرد: کارکنان شهرداری دو ماهی است که برای دریافت خدمات بیمه ای به شرکت بیمه آرمان هزینه پرداخت می کنند، اما هیچ گونه خدماتی در این زمینه دریافت نمی کنند. در این خصوص با اعضای شورا صحبت کردم اما جدیتی برای حل آن ندیدم.

وی با بیان اینکه، فکر و ذکر اعضای شورا این است که کدام فردا را در کدام منصب بگذارند، گفت: در حوزه سلامت شهری سهل انگاری های بسیاری انجام شده است. درمانگاه های شهر بلاتکلیف هستند. احداث چندین کلینیک در سطح شهر اهواز بار ترافیکی بیماران در بیمارستان ها را کم می کند. باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

معاون مالی اداری شهرداری اهواز نیز با حضور در این جلسه در خصوص صحبت های حاجتی اظهار کرد: بیمه آرمان در مناقصه شهرداری با رقم یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برنده شد و تا کنون ٩٢٨ میلیون تومان نیز پرداخت کرده است. اما برخی کارکنان همچون کارگران فضای سبز شامل این بیمه نیستند و پیمانکار باید آنها را بیمه کند.

در ادامه این جلسه لایحه سیاست تشویقی جهت ترغیب شهروندان برای پرداخت عوارض نوسازی و بهای خدمات شهری تا پایان سال ٩٦ مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این لایحه دو هزار دوچرخه به شهروندان خوش حساب اهدا می شود.

حسین حیدری باعنوان مخالف تصویب این لایحه عنوان کرد: این سیاست تشویقی نباید تنها برای دو نوع عوارض در نظر گرفته شود و باید عوارض خودرو و کسب و پیشه نیز به این لایحه افزوده شود. جایزه نیز باید تغیر کند تا در حدی باشد که بتواند شهروندانی که مبالغ بالایی عوارض دارند نیز تشویق شوند.

اهدای خودرو و دوچرخه به شهروندان

وی افزود: پیشنهاد من این است که جایزه برای این موضوع حدود بیست دستگاه خودرو و مابقی دوچرخه باشند.

محمد رضا ایزدی نیز که با تصویب این لایحه موافق بود ظهار کرد: به این منظور حدود ٣٠٠ هزار قبض صادر می شود که تا کنون ١٢٠ هزار قبض آماده شده است. پس دو هزار دوچرخه به منظور سیاست تشویقی خیلی هم زیاد نیست.

جاسم موسی پور دیگر عضو شورا در مخالفت با این طرح گفت: در صورتی که هدف ما از خرید دوچرخه فرهنگ سازی است باید بدانیم که با خرید این میزان دوچرخه این فرهنگ جا نمی افتد بلکه باید مبلغی از این اعتبار را به به موسسسات فرهنگی نیز داده شود. این لایحه جنبه تشویقی هم ندارد.

سید ناصر موسوی نژاد نیز در این خصوص تصریح کرد: این لایحه نباید آخر سال ارایه شود و بهترین زمان برای اجرای آن اول سال جاری است.

محمد جعفر رئیس شورای شهر اهواز نیز افزود: جایزه در نظر گرفته برای این مورد بهتر است متنوع باشد و تنها به خرید دوچرخه بسنده نکرد. در این لایحه به مناطق کم برخوردار نیز توجه شود.

بشیری معاون مالی اداری شهرداری در انتهای این بحث تصریح کرد: تامین مالی سیاست های تشویقی به این گونه است که بر روی حجم وصولی نیز حساب ویژه می شود. تبلیغات لازم در این زمینه انجام می شود. در هر منطقه ١٢٠ بنر ١٢ متری نصب خواهد شد. تبلیغات بیشتری نیز انجام می شود.

موسوی نژاد در پاسخ به بشیری گفت: نگران هستیم که هزینه تبلغات از میزان وصولی ها بیشتر شود.

این لایحه با موافقت اعضا با تغیراتی در خصوص نوع جوایز به تصویب رسید.

لایحه بخشودگی جرایم عوارض نوسازی تا پایان سال ٩٦ برای شهروندانی که عوارض خود را تا پایان ٢٨ اسفند سال جاری پرداخت کرده اند نیز، تصویب شد.

درخواست شهرداری در خصوص لایحه جایزه خوش حسابی پرداخت نقدی عوارض به صورت یک جلسه غیر علنی از سوی اعضای شورای رای آورد که این موضوع باعث اعتراض مدیران بخش خصوصی حاضر در جلسه شد. درگیری های لفظی نیز در این خصوص صورت گرفت اما در انتها این لایحه به صورت غیر علنی مورد بررسی قرار گرفت و خبرنگاران و حاضرین جلسه را ترک کردند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار