مدیرکل هواشناسی خوزستان از فعالیت یک سامانه بارشی از جمعه هفته جاری تا صبح یکشنبه هفته آینده در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 15 January 2018

 

جمعه باران می‌آید
کوروش بهادری با اشاره به فعال شدن یک توده گرد و خاک در عراق در روز جاری (دوشنبه) اظهار کرد: با توجه به فعالیت و حرکت توده گرد و خاک عراقی به سمت خوزستان احتمال کاهش و رسیدن میزان دید افقی به سه کیلومتر در اهواز، آبادان، خرمشهر، بخشی از شادگان و مناطقی از دشت آزادگان به صورت موقت وجود دارد که جای نگرانی در این زمینه نیست.

وی افزود: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند از روز جمعه سامانه بارشی فراگیری وارد خوزستان می‌شود که تا صبح یکشنبه هفته آینده فعال خواهد بود و بیشتر شمال و مرکز استان را فرا می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه امروز میزان خطر آلایندگی‌های ناشی از اینورژن در هوای اهواز کاهش یافته است، گفت: میزان ارتفاع اینورژن (وارونگی هوا) امروز صبح در اهواز 250 متر گزارش شده است.

بهادری با اشاره به پدیده مه صبحگاهی و رطوبت در برخی شهرهای خوزستان تصریح کرد: امروز به علت پدیده مه صبحگاهی میزان دید افقی در اهواز به 1200 متر، در شادگان 1000 متر و در شادگان 3 کیلومتر رسید. همچنین میزان رطوبت در اهواز 93 درصد، شادگان 94 درصد و در ماهشهر 92 درصد بوده است.

وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته در آبادان 26 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 2 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 11 تا 25 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار