سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به شیوع آنفلوآنزای پرندگان گفت: با توجه به تجربه سال‌های گذشته احتمال عرضه مرغ زنده در روستاها و حاشیه شهرها توسط دوره‌گردان ناشناس و با قیمت ارزان وجود دارد که ممکن است مرغ‌داری‌های درگیر بیماری افرادی را مأمور این کار کنند. لذا توضیه می‌شود از خرید مرغ زنده مخصوصا از افراد ناشناس خودداری کنید.
کد خبر: ۵۵۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲ 14 January 2018

فرهاد صفدری با اشاره به شیوع آنفلوآنزای پرندگان و همزمانی آن با آنفلوآنزای انسانی اظهار کرد: در حال حاضر در دوره‌ شیوع آنفلوآنزای پرندگان هستیم که این دوره نسبت به سال‌های گذشته زودتر اتفاق افتاده و 14 استان کشور را درگیر کرده است.

وی افزود: شیوع زودهنگام آنفلوآنزای پرندگان و همزمانی آن با پیک شیوع آنفلوآنزای انسانی اهمیت موضوع را از نظر لزوم مراقبت‌های بیشتر مخصوصا در محل‌های تجمع جمعیت مثل مدارس و پادگان‌ها افزایش می‌دهد.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به درگیر شدن استان‌های همجوار خوزستان با آنفلوآنزای پرندگان تصریح کرد: در این شرایط باید بحث کنترل مبادی‌ها و ایجاد پست‌های قرنطینه تشدید شود و در شهرستان‌های هم مرز با استان‌های همجوار خوزستان به ویژه راه‌های غیرمتعارف و محلی که بیشتر مورد استفاده‌ محموله‌های مرغ و طیور است در دستور کار قرار بگیرد.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به شکار غیرمجاز پرندگان و فروش آنها در بازارها خاطرنشان کرد: از خریداری پرندگان که نحوه مرگ آن‌ها مشخص نیست و همچنین احتمال دارد که مرگ آن‌ها ناشی از بیماری باشد خودداری کنید.

صفدری با بیان اینکه باید طیور و مرغ به صورت کشتار روز و از محل‌های مجاز خریدای شود، تصریح کرد: بهترین راه مصرف طیور مختلف به صورت آب‌پز شده و پس از آن در صورت تمایل اقدام به سرخ کردن است. همچنین از خرید و مصرف طیور به صورت کبابی که مغز و گوشت آن‌ها حرارت لازم ندیده‌اند و احتمال انتقال بیماری را دارند خودداری کنید.

وی افزود: همچنین از خرید مرغ کباب شده از مکان‌های فاقد مجوز صنفی خودداری کنید زیرا محصول و شرایط محل مورد تأیید بهداشت نیست.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به تجربه سال‌های گذشته در این بازه زمانی احتمال عرضه مرغ زنده در روستاها و حاشیه شهرها توسط دوره‌گردان ناشناس و با قیمت ارزان وجود دارد که ممکن است مرغ‌داری‌های درگیر بیماری افرادی را مأمور این کار کنند لذا توضیه می‌شود از خرید مرغ زنده مخصوصا از افراد ناشناس خودداری کنید.

وی بیان کرد: همچنین توصیه می‌شود از محل‌های مجاز اقدام به تهیه تخم مرغ کنید و حتما تخم مرغ خریداری شده شناسنامه‌دار باشد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار