رئیس اداره تعاون روستایی دزفول از توزیع بیش از 8 هزار تن بذر گندم توسط اتحادیه تعاون روستایی دزفول در سرتاسر خوزستان برای کشت پائیزه خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲ 14 January 2018

رضا هودگر با بیان اینکه دزفول مرجع توزیع بذر گندم خوزستان است، اظهارکرد: شهرستان دزفول امسال 11600 تن خرید بذر گندم از گندمکاران داشت تا بتواند برای کشت پائیزه گندم نیاز عمده استان را برطرف کند، از این رو با توجه به این‌که 7 درصد بذر گندم همیشه جزء ضایعات است رقمی معادل 800 تن از چرخه توزیع خارج شد.

وی ادامه داد: رقمی که برای توزیع بذر گندم باقی ماند، معادل 10800 تن بود که 2500 تن در دزفول و مابقی در استان توزیع شد و متاسفانه نتوانستیم از بذر گندم مرغوبی که در اختیارمان بود تمام نیاز گندمکاران دزفولی را مرتفع سازیم و طبیعی است که بخشی از نیاز خود را از سایر شهرهای استان تامین کنیم.

هودگر بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم و بالقوه شهرستان دزفول وجود مراکز مجهز خرید است که در حال حاضر 35 هزار تن ظرفیت انباری، 30 هزار تن ظرفیت سیلوی بتنی و 150 هزار تن هم ظرفیت روباز ما است.

رئیس تعاون روستایی دزفول گفت: خوشبختانه ورود سرمایه‌گذاران به بخش تعاونی‌های روستایی کمک شایانی را به ما در زمینه ساخت سیلو کرد و اکنون تنها سیلوی بتنی با ظرفیت 30 هزار تن، در شهرستان دزفول است و مابقی سیلوهای بتنی موجود در کشور به مراتب رقمی پایین تر از این ظرفیت دارند.

وی گفت: یکی از فعالیت‌های ما در سال جاری اضافه نمودن یک مرکز خرید دانه‌های روغنی است و امیدواریم بتوانیم در زمینه خرید دانه‌های روغنی امسال موفق‌تر عمل کنیم.

هودگر افزود: یکی دیگر از اقدامات ما در سال جاری خرید ذرت از ذرتکاران بوده است، به نحوی که 21 هزار تن ذرت تر را از ذرتکاران خریداری کردیم و با فرآیندهایی که انجام می‌شود به 16 هزار تن ذرت خشک دست یافتیم. همچنین اتحادیه تعاون روستایی شهرستان هم رقمی بالغ بر 9500 تن ذرت خشک را از روی تابلوی بورس خریداری و اکنون این ذرت در اختیار مرغداران و متقاضیان ذرت خشک قرار می‌گیرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار