پورهنگ خبر داد:
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از اجرایی شدن یک ایده در راستای صیانت از محیط زیست و بازیافت نفت در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 13 January 2018

جهانگیر پورهنگ گفت: در حال حاضر یکی از عوامل آلاینده محیط زیست که گاهی به دلیل انجام تعمیرات و یا عملکرد سیستم های تخلیه ایمنی روی می دهد، ارسال نفت به گودال سوخت کارخانه ها می باشد.

وی افزود: این ایده که تحت عنوان بازیافت نفت به گودال سوخت از آن یاد شده، به عنوان پایلوت در واحد بهره برداری شماره 3 مارون اجرا می شود که پس از راه اندازی و پایش نتایج حاصله، در سایر واحد های بهره برداری شرکت نیز پیاده سازی خواهد شد.

پورهنگ در ادامه گفت: در این راستا یکی از تفکیک گر های مازاد سرچاهی، پس از انجام تعمیرات اساسی و انجام اصلاحات، در مسیر لوله نفت ارسالی به گودال سوخت کارخانه و پایین تر از سطح زمین نصب می شود که نفت جمع آوری شده در آن به وسیله تلمبه های برقی به مخازن فرآیندی بازگردانده شده و فقط گاز همراه تفکیکی در گودال سوخت سوزانده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون همچنین از افزایش بیش از 14 درصدی بازیافت نفت به وسیله دستگاه های فرآورش و تفکیک گر سیار نفت در 9 ماهه آغازین سال 96 نسبت به مدت مشابه در سال 95 خبر داد و یادآور شد: از ابتدای سال 96 تا کنون در مجموع 176435 بشکه نفت را با استفاده از دستگاه های MOS و MOT در عملیات انگیزشی چاه ها بازیافت نمودیم که در مقایسه با میزان 154150 بشکه ای بازیافت شده در مدت مشابه سال 95، بیش از 14 درصد افزایش را تجربه کردیم.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار