استاندار خوزستان اعلام کرد:
استاندار خوزستان گفت: برگزاری دومین جشنواره فجر استانی تئاتر خوزستان فرصتی ارزشمند است که پیش روی این استان قرار گرفت و بستری برای تبادل تجربه و تبلور خلاقیت ها در فضای عطر آگین به مهر و محبت فراهم آورد.
کد خبر: ۵۵۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴ 12 January 2018

 

خوزستان می تواند مرکز ثقل هنر نمایش در سطح کشور باشد

غلامرضا شریعتی با بیان این که از جمله اقدامات ارزشمند این جشنواره می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی در کنار اجراهای عمومی اشاره کرد، اظهار داشت: امید است برگزاری این جشنواره نقطه عطفی در توسعه هنر نمایش استان به عنوان زنده ترین هنر جهان باشد و هنرمندان در کنار تولید و اجرای نمایش به پژوهش و آموزش نیز اجر نهند تا بتوانند در این زمینه بر غنای این رویداد فرهنگی بیافزایند.

وی گفت: خوزستان با تلاش اهالی فرهنگ و رسانه ها می تواند مرکز ثقل فعالیت های فراگیر هنر نمایش در سطح کشور و حتی بین الملل باشد زیرا چنین پتانسیلی در آن وجود دارد که لازمه آن فراهم آوردن بستر مناسب است تا استعداد ها خود را بروز دهند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تلاش می کنیم تا خانه هنرمندان را در استان تکمیل و پلاتو های بیشتری احداث کنیم البته در صدد انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تکمیل پلاتو های همه شهرستان های استان هستیم.

وی گفت: یکی از اهداف ما به اتمام رساندن ساختمان هایی است که زیر ساخت اصلی حوزه فرهنگ و هنر استان را تشکیل می دهند. فرهنگسراها و خانه های نمایش باید به تدریج در همه شهرستان های استان ساخته و آماده شوند تا بتوانیم از این راه استعداد های استان را جذب کنیم.

شریعتی افزود: هنر نمایش تئاتر جامعه را به سمت و سویی می کشاند که می تواند مطابق با شرایط خودش وفق بدهد و حرکت کند.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار